اخبار
کد خبر : 12512 ۱۴۰۰/۰۱/۱۹   ۱۰:۳۷:۳۱

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو:
مسیر تبریز – بازرگان فاقد تناسب برای تردد است

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مسیر فعلی تبریز – بازرگان فاقد تناسب برای تردد حجم ترافیک مسافری و باری شرايط رونق است.

به گزارش نای قلم،‌ محمدرضا عبدالرحیمی امروز در جلسه ساماندهی ساختاری و فرایندی فعالیت های مرز بازرگان اظهار کرد: توسعه و ارتقای این بخش از کریدور بین‌المللی در طول سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و ارتقای بخشی از مسیر توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شده است و لازم است قطعات خارج از منطقه نيز با فوريت از طريق وزارت راه و شهرسازي توسعه يابد.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ساماندهی ساختاری و فرایندی مرز و پسکرانه مرز بازرگان به عنوان یکی از مهمترین مرزهای کشور با هدف ارتقای نقش منطقه ای این مرز به سطح استانداردهاي بین المللی انجام می‌شود.

عبدالرحیمی افزود: استقرار مهمترین مرز زمینی تجاری و مسافری كشور در منطقه آزاد ماکو و تبادلات تجاری بین المللی آن که در نظام اقتصادي کشور و منطقه آزاد تاثیر بسزایی دارد، ضرورت ساماندهی این مرز را دوچندان کرده است و شرايط فعلي به هيچ وجه در شان دروازه كشورمان به اروپا و تركيه نمي باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات مرز بازرگان به عنوان محور تجارت بین المللی و منطقه باید رفع شود، اظهار داشت: مجموعه گمرک و پايانه هزینه های سرمایه ای قابل توجهی در گذشته در مرز بازرگان انجام داده اند ولی متاسفانه تکمیل این طرح ها به دلیل محدوديت‌هاي بودجه اي به تاخیر افتاده و ساماندهي شرايط موجود مستلزم تلاش مشترک سازمان منطقه آزاد ماکو و دیگر سازمان های مرتبط در این مرز است.

عبدالرحیمی با اشاره به اينكه حضور همه دستگاه‌ها در مرز بازرگان براي تحقق هدف واحد تردد ايمن، امن، منظم و قانونمند مسافر و كالا به و از كشورمان است، توفيق در اين مهم را نيازمند حاكميت رويكرد سيستمي در همه مديران دواير دولتي مستقر در مرز دانست.

مديرعامل منطقه آزاد ماكو با اشاره به اقدامات توسعه اي زيرساخت‌هاي لجستيكي در منطقه، از آماده افتتاح بودن پايانه لجستيك آناوطن در هفته هاي آتي خبر داد و افزود: با بهره برداري از اين تيرپارك بي نظير در كشور شاهد سامان مناسب كاميون‌هاي خروجي و فراهم سازي تسهيلات مطلوب براي رانندگان خواهيم بود ضمن آنكه با تكميل مجموعه لجستيكي محور طلايي نيز ظرفيت‌هاي قابل توجهي به پشتيباني هاي مرز بازرگان افزوده مي شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا