اخبار
کد خبر : 12510 ۱۴۰۰/۰۱/۱۸   ۲۲:۳۲:۳۱

در آذربایجان غربی؛
ساخت مجموعه مستند مرز آغاز شد

 

مدیرکل امور هنری و مناسبت‌های معاونت اجتماعی ناجا گفت: ساخت مجموعه ١۵ قسمتی مستند داستانی مرز به کارگردانی رسول صانعی از مرزهای آذربایجان‌غربی کلید خورد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ علی جویا امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این مجموعه مستند داستانی از مرزهای آذربایجان‌غربی شروع شد و به مرزهای کرمانشاه، ایلام و بوشهر و سایر مرزهای کشور امتداد خواهد یافت.

وی ادامه داد: این مستند با حضور ١٠ نفر از عوامل هنری به صورت مستقیم و حدود ١۵ نفر به صورت غیرمستقیم ساخته می‌شود.

مدیرکل امور هنری و مناسبت‌های معاونت اجتماعی ناجا با بیان اینکه در مستند مرز تمام ظرفیت های منفعل هنری استان ها به کار گرفته شده است، گفت: قصه‌های این مستند خیالی نیست و ماحصل اتفاقات واقعی مرز است.

وی با تاکید به اینکه ایران بیش از هشت هزار و 700 کیلومترمرز آبی و خاکی دارد، اظهار کرد: متاسفانه سهم تولیدات رسانه ای و توجه به مرز و مرز نشینی بسیار کم تراست.

جویا با بیان اینکه باید معرفت های ذاتی و واقعی مرزبانان درجامعه به نمایش دربیاید، بیان کرد: سعی داریم اقتدار، رشادت و افتخارات مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را در ابن مستند به نمایش بکشیم.

وی افزود: مجموعه مستند داستانی مرز واقعیت‌های مرز را نشان می‌دهد تا قامتان ایستاده مرزبانان غیور جمهوری اسلامی ایران در سطح جامعه بهتر درک شود.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا نیز در این جلسه اظهار داشت: جز امن ترین کشورها از لحاظ مرزی در دنیا هستیم.

سرهنگ ابوالقاسم خاتمی افزود: احساس امنیت بسیار مهم است و هدف ما این بوده تا امنیت پایدار در مرزها را به مردم اطلاع‌رسانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف معاونت اجتماعی مرزبانی انعکاس اقدامات و تلاش های مرزبانان است، تصریح کرد: احساس امنیت از خود امنیت مهمتر است به همین علت از ابتدای سال جاری تلاش شده تا بااجرای برنامه های تولیدی احساس امنیت را به جامعه القا کنیم.

سرهنگ خاتمی با تاکید به اینکه در حوزه مرز و مرزبانی و مرز نشینی کمتر به تولیدات هنری توجه شده است، یاد آور شد: تولید مجموعه های مستند همچون مستند مرز، نشان دادن امنیت پایدار مرزها و مظلومیت مرزنشینان است.

معاون اجتماعی مرزبانی ناجا اظهار کرد: یکی از اقداماتی که در تلاش هستیم انجام دهیم راه اندازی پویش مدافع وطن است که همه افراد از هنرمندان و اهل رسانه و همه افرادی که به نوعی در امنیت کشور نقش دارند عضواین پویش خواهند بود.

سرهنگ خاتمی با اشاره به اینکه در تمامی مرزهای کشور رسانه ها حضور دارند، خاطر نشان کرد: در سال جاری تورهای مرزی برای خبرنگاران در ۱۶ استان مرزی کشور پیش بینی شده تا خبرنگاران در مرزها حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امنیت پایدار و اقتصاد روان یک نعمت برای کشور است، ادامه داد: در طی بازدیدی که از مرزهای آذربایجان غربی انجام گرفت خوشبختانه با وجود کرونا تمامی تبادلات اقتصادی و ترانزیتی درحال انجام است.

در ادامه این مراسم آیین افتتاحیه ساخت مجموعه ١۵ قسمتی مستند مرز برگزار شد و بعد از مرزهای آذربایجان‌غربی، بخش دوم این مستند بعد از ماه مبارک رمضان از مرزهای بوشهر آغاز می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا