اخبار
کد خبر : 1249 ۱۳۹۴/۰۹/۲۷   

رشد و توسعه با پشت میزنشینی به دست نمی آید

امروزه تبادلات تجاری به عنوان موتور رشد و توسعه معرفی شده و کشورهای در حال توسعه برای رسیدن به توسعه به دنبال حضور جدی تر در تجارت جهانی هستند. از جمله روش های حضور در تجارت جهانی گسترش مبادلات منطقه ای بین کشورها است که ایجاد بازارچه های مرزی از راهکارهای موثر در گسترش مبادلات بین منطقه ای به شمار می آید.

این گونه مبادلات علیرغم غیررسمی و محلی بودن،نقش پراهمیتی در مبادلات میان کشورهای همسایه دارند و باعث، توسعه یافتگی اقتصادی مناطق مرزی و رفاه نسبی در این مناطق می شود و از بروز مشکلاتی همچون قاچاق کالا، مهاجرت و بیکاری جلوگیری می کنند.

آذربایجان غربی از جمله استان هایی هستند که دارای بازارچه های مرزی فعال و نیمه فعال است.

محمد علیپور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه فعالیت پروژه‌های عمرانی در منطقه ماکو باعث اشتغال‌زایی شده است، گفت: کشورهایی که به رشد و توسعه رسیده اند هیچ وقت با پشت میزنشینی رشد و توسعه نیافته اند باید اقدامات سازندگی و هم اقدامات عمرانی، اقتصادی و تجاری در کنار آن صورت بگیرد.

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس بازارچه مرزی را که در منطقه آزاد ماکو راه اندازی شده است را یکی از طرح‌های موفق در امر اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: با ایجاد و راه اندازی این بازارچه هزاران نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در این بازارچه مشغول شدند.

علی پور اظهارکرد: ورود گردشگر به منطقه آزاد ماکو باعث رونق تمام اصناف سطح شهر و منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تقدیر از عملکرد خوب منطقه آزاد ماکو، گفت: با توجه به اینکه از عمر این منطقه آزاد زیاد نمی گذرد،اقداماتی خوبی صورت گرفته است و شاهد گشایش دیگر زیرساخت های اقتصادی در این منطقه هستیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا