Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12410 ۱۴۰۰/۰۱/۰۹   ۰۰:۰۸:۲۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد؛
ابتلای ۷۳۴ نفر به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان غربی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: ۷۳۴ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا و ۹۰ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: از ۷۳۴ نفر مبتلا به کرونا، حدود ۹۰ نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی افزود: در آذربایجان غربی تعداد افراد مبتلا به کووید-۱۹ در حال افزایش است و در صورت عدم رعایت مردم و مسئولان شرایط برای کادر درمان سخت می‌شود.

آقازاده اضافه کرد: در حال حاضر ۵۱۲ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند.

او گفت: ۱۳۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از این تعداد همچنین ۲۸ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

او با اشاره به فوت دو نفر دیگر شامل یک نفر در خوی، یک نفر در نقده به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، خاطرنشان کرد: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

آقازاده تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا