اخبار
کد خبر : 12400 ۱۴۰۰/۰۱/۰۸   ۰۶:۲۷:۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
وضعیت کرونایی ارومیه قرمز شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهرستان ارومیه از نظر شیوع بیماری کووید۱۹ از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز و شهرستان اشنویه از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی تغییر یافت.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: ۴۲۰ نفر دیگر در آذربایجان غربی به بیماری کرونا مبتلا و ۹۷ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: در آذربایجان غربی تعداد افراد مبتلا به کووید۱۹ در حال افزایش است و در صورت عدم رعایت مردم و مسئولین شرایط برای کادر درمان سخت می‌شود.

آقازاده اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰۷ نفر به خاطر سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی بستری هستند.

او گفت: ۱۳۲ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش‌های آی‌سی‌یو مراکز درمانی استان، تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: از این تعداد همچنین ۲۳ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور قرار داشته و با کمک این دستگاه تنفس می‌کنند که شرایط آنان نیز بسیار نامناسب‌تر است.

او با اشاره به فوت چهار نفر دیگر شامل سه نفر در ارومیه و یک نفر در اشنویه به علت ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته افزود: کل فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به سه هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا