اخبار
کد خبر : 12352 ۱۳۹۹/۱۲/۲۷   ۲۱:۴۱:۴۹

نگاه؛
صف مرغ همچنان پابرجاست

 

تنها چند روز به پایان سال مانده است و به رغم وعده مسئولان بازار مرغ همچنان نابسامان است و مردم برای دریافت مرغ به قیمت دولتی مجبورند در صف های طولانی بایستند.

در این میان به نظر می رسد متولیان بازار، تشدید نظارت ها را تنها راه باقیمانده برای تنظیم بازار مرغ می دانند.

این روزها مردم مرغ با قیمت مصوب دولتی هر کیلوگرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان را تنها  با مدت زیادی ایستادن در صف های طولانی می توانند خریداری کنند؛ آن هم در شرایطی که بیماری کرونا در نقاط شلوغ جولان می دهد و مسئولان مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی دعوت می کنند.

 ماجرای کمبود اقلام اساسی قصه تازه ای نیست؛ هر سال به صورت های مختلف رخ می نماید و مطابق هر سال هم مسئولان  توپ را به زمین یکدیگر می اندازند؛ یکی تولید ناکافی را مقصر می داند. یکی عرضه نامناسب و آن دیگری هم حضور دلالان را. اما آنچه تغییری نمی کند سردرگمی مردمی است که به دنبال تهیه اقلام اساسی و مورد نیاز خود هستند و بعضا از این صف به آن صف در حرکتند.

در حالی که امسال بسیاری از مردم به دلیل افزایش هزینه های زندگی، قید خرید گوشت قرمز را زده اند، گرانی و کمبود مرغ به عنوان جایگزین همیشگی گوشت قرمز در سبدهای خرید خانوار به شکل شدیدی رخ نموده است.

در این میان نزدیک شدن به ماه رمضان که یکی دیگر از ایام پرتقاضا برای خرید کالاهای اساسی از جمله مرغ است نیز موضوع را پیچیده تر کرده است.

مسئولان از تزیرق مرغ به بازار خبر می‌دهند اما صف ها طولانی تر می شود. به راستی راه حل رفع این مشکل چیست؟

کد خبرنگار: 983124

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا