اخبار
کد خبر : 1234 ۱۳۹۴/۰۹/۲۵   

سربازان فراری با هشت سال غیبت به دادسرا معرفی نمی شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: سربازان فراری که بیشتر از هشت سال سابقه غیبت دارند و قصد پرداخت جریمه به منظور اخذ معافیت دارند دیگر به دادسرای نظامی معرفی نمی شوند

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در فاز اول مشمولان فراری باید به دادسرای نظامی معرفی و به غیبت آن رسیدگی و سپس با پرداخت جریمه جهت صدور کارت معافیت معرفی می شدند، اما از تاریخ 26 آبان امسال بر اساس درخواست ستادکل و موافقت مقام معظم رهبری سربازان فراری که بیشتر از هشت سال سابقه غیبت دارند و قصد پرداخت جریمه به منظور اخذ معافیت دارند دیگر به دادسرای نظامی معرفی نمی شوند.

به گفته وی مرحله دوم ثبت نام طرح جریمه مشمولان غایب خدمت نظام وظیفه با هدف ثبت نام افراد جامانده، از 22 آذرماه جاری در سراسر کشور آغاز شده و متقاضیان دارای شرایط می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +10 در آن شرکت کنند.

جعفرزاده تصریح کرد: مرحله اول این طرح از 15 بهمن تا 28 اسفند ماه سال گذشته در کشور به اجرا در آمده بود که حدود 280 هزار نفر در آن شرکت کردند ولی تعداد شرکت کنندگان تنها یک پنجم افراد دارای شرایط بود و مرحله دوم این طرح نیز با هدف ثبت نام افراد جامانده آغاز شده از 22 آذرماه جاری شروع شده است که افرادی که بیش از هشت سال از حضور در خدمت نظام وظیفه غایب بودند و یا از خدمت فراری بودند، می توانند در این طرح شرکت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه مدت خدمت سال 94 همانند سال گذشته است، اظهار کرد: در حال حاضر مدت خدمت سربازی در دستگاه های دولتی 24 ماه، در یگان های قابل حفاظت 21 ماه، در مناطق عملیاتی 18 ماه، در خود شهر ارومیه به علت تغییر شرایط 21 ماه، در مناطق بد آب و هوا برای افراد بومی 21 ماه و برای افراد غیربومی 19 ماه تعیین شده است.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی همچنین گفت: مدت زمان انجام خدمت سربازی براساس مدرک تحصیلی تغییری نمی کند.

جعفرزاده افزود: هیچ اداره یا ارگانی حق استخدام سربازان غائب یا فراری را ندارد و درصورت استخدام آنها در دستگاه دولتی برای بار اول و دوم کسر از حقوق و برای دفعات بعدی انفصال دائم از خدمات دولتی جریمه می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر تعویض کارت های پایان خدمت و معافیت سابق تاکید و تصریح کرد: دارندگان کارت پایان خدمت کاغذی درصورتی که از یکم فروردین ماه سال 60 به بعد اعزام شده اند باید برای تغییر کارت های خود به هوشمند اقدام کنند که میتوانند برای ثبت درخواست تعویض به دفاتر پلیس+10 استان مراجعه کنند.

جعفرزاده گفت: مهلت ارائه تقاضا برای این امر نیز تا 31 خرداد ماه امسال بود ولی افرادی که از اول فروردین سال 1360 به خدمت اعزام شده اند، ضرورت دارد در صورت عدم تعویض به مراکز پلیس +10 مراجعه کرده و مقدمات تعویض کارت خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهند.

به گفته وی عملیات تعویض این کارت ها طبق روال در حدود دو هفته انجام می شود و به زمان زیادی نیاز ندارد.

معاونت وظیفه عمومی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران وظیفه ثبت نام، پیگیری، اعزام به خدمت و همچنین اقدامات مربوط به ارائه کارت پایان خدمت، معافیت کفالت، معافیت پزشکی و معافیت موارد خاص را بر عهده دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا