اخبار
کد خبر : 12337 ۱۳۹۹/۱۲/۲۵   ۲۲:۰۰:۲۹

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی خبر داد؛
ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی به کشاورزان آذربایجان غربی

 

 رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی از ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی آب، خاک و کود به کشاورزان و باغداران استان با ارایه راهکارهای تخصصی توسط مرکز خدمات تخصصی پژوهشی مواد غذایی و شیمیایی واحد با ۱۰ درصد تخفیف به مناسبت آغاز سال جدید و فصل زراعی خبر داد.

به گزارش نای قلم، امین رستم زاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: این مرکز با کادر متخصص دارای مجهزترین و به روزترین دستگا ه‌های تجزیه ای است که آماده ارایه خدمت در زمینه های آنالیز خاک، آب، کود، گیاه، مشاوره و توصیه کودی جهت افزایش عملکرد و بهبود کیفیت محصولات کشاورزی است.

وی ادامه داد: مرکز خدمات تخصصی انواع مختلف خدمات آزمایشگاهی از جمله تجزیه خاک، تجزیه آب، تجزیه گیاه و میوه، تجزیه کود، اندازه گیری سموم در گیاهان، ارزیابی تناسب اراضی برای احداث باغات وگلخانه و سایر واحدهای تولیدی، ارایه توصیه های کودی براساس آنالیز برای مدیریت بهینه تغذیه مزارع و باغات به تمام شهروندان و انواع مراکز صنعتی و کشاورزی و نهادها و دستگاه‌های اجرایی را ارایه می کند.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی اظهار کرد: مرکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی با دارا بودن دستگاه‌های مدرن و بروز و متخصصان زبده باسابقه در زمینه آزمون های تخصصی قابلیت ارایه خدمات تخصصی آزمایشگاهی به کشاورزان را در آزمون های خاک دارا است.

رستم زاده ادامه داد: دو گروه پژوهشی مرتبط شیمی تجزیه و کشاورزی متابولیت‌ها به عنوان بنیه علمی تخصصی کاربردی که با توجه به رزومه و ارزش افزایی قوی علمی کاربردی با اتکاء به اعضای متخصص هیات علمی و امکانات فوق تخصصی همانند آزمایشگاه‌های تخصصی مرکز خدمات تخصصی مواد غذایی و شیمیایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی که سابقه اجرا و انجام طرح های تحقیقاتی در سطح کشور دارند این مرکز و آزمایشگاه‌های تخصصی آن را با این مدل و چرخه ارزش آفرین علمی و کاربردی تبدیل به یکی از مراجع تخصصی معتمد علمی و کاربردی در سطح کشور و ارایه خدمات تخصصی و فوق تخصصی به شمالغرب کشور خواهد کرد.

رییس جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به گستره خدمات و فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: این مرکز خدمات تخصصی قادر است انواع مختلف آزمون های فیزیکی و شیمیایی را در طیف وسیعی از نمونه ها انجام دهد.

وی اظهار کرد: مرکز خدمات تخصصی مواد غذایی و شیمیایی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی به عنوان یک مرکز مرجع در زمینه آنالیز های مواد غذائی، محصولات کشاورزی، آب، پساب و فاضلاب، خاک، گیاه و کود، مواد شیمیایی و مواد بیولوژیکی در سطح کشور می باشد که دارای مجوز از سازمان های حفاظت محیط زیست به عنوان آزمایشگاه همکار، استاندارد و تحقیقات صنعتی بعنوان آزمایشگاه همکار، جهادکشاورزی به عنوان آزمایشگاه همکار و سازمان کمرگ و در مرحله نهایی اخذ مجوز علوم پزشکی است.

رستم زاده افزود: این مرکز با تکیه بر نیروهای متخصص، تجهیزات پیشرفته و بروز خود به عنوان یکی از قوی ترین آزمایشگاهای آنالیز کمی و کیفی در کشور شناخته شده و در سطح شمالغرب کشور علاوه بر رفع مشکلات صنایع با ارائه خدمات تخصصی، به عنوان مشاوری امین و کاملا قابل وثوق علمی کاربردی نیز در سطح استان مطرح است لذا یکی از اهداف مرکز، موثر بودن در تحقیق و توسعه صنایع غذائی استان، کیفی سازی محصولات تولیدی استان و توسعه صادرات محصولات است .

وی اظهار کرد: متقاضیان و فعالان حوزه کشاورزی، باغبانی صنعتی و نیمه صنعتی و ... این حوزه می توانند خدمت تخصصی و دانش مبنا را بدون مراجعه به مراکز تخصصی تهران و شهرهای بزرگ و بسیار کیفی تر از آن در سطح استان در مجتمع علمی تحقیقاتی پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی واقع در کیلومتر 5 جاده ارومیه به سلماس، فرعی کولق دریافت کنند و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از امکانات غیرحضوری با شماره 32417351-044 تماس بگیرند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا