Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12321 ۱۳۹۹/۱۲/۲۴   ۲۰:۳۷:۳۰

رییس پارک علم و فناوری استان خبر داد
فعالیت صندوق پژوهش فن‌آور در آذربایجان غربی از سال آینده

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: از سال آینده، صندوق پژوهش فن‌آور به عنوان یک صندوق ریسک‌پذیر برای استفاده شرکت‌های مستقر در استان فعال می‌شود.

به گزارش نای قلم، علی‌محمد نیکبخت امروز در گفتگو با خبرنگاران از بهره‌مندی شرکت‌های فناور آسیب‌دیده از کرونا از بسته‌های ویژه حمایتی خبر داد و اظهار کرد: در پنج سال گذشته ۲۹ استارت‌آپ در استان برگزار شده است که یکی از این استارت‌آپ‌ها مربوط به کرونا بود.

وی با بیان اینکه ۳۴ شرکت دانش‌بنیان در استان فعالیت دارند، افزود: هم‌اکنون ۱۲۰ شرکت فناور با اشتغال ۶۴۰ نفر در پارک علم و فناوری استان فعال هستند.

نیکبخت اضافه کرد: تولیدات این شرکت‌ها در زمینه‌های برق و الکترونیک، صنعت ساختمانی، کشاورزی، تولید و اتوماسیون، شیمی و پلیمر، اکوتوریسم منابع طبیعی، محیط زیست، انرژی‌های نوین و زیست فناوری است.

رییس پارک علم و فناوری استان، تصریح کرد: میزان درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال است.

نیکبخت واگذاری قطعات تفکیک شده به هشت واحد فناور مستقر در پارک در فاز اول، رونمایی از منظومه فضایی به عنوان نخستین ماهواره خصوصی کشور، راه‌اندازی فن بازار منطقه‌ای در پارک علم و فناوری استان، ارتقا سرانه ورزشی پارک، اجرای "طرح کارآفرین شو" با مشارکت کمیته امداد و صندوق کارآفرین، افتتاح مرکز نوآوری و استارت‌آپ شهر هوشمند در بافت تاریخی دانشگاه ارومیه را از جمله دستاوردها و اقدامات پارک علم و فناوری در استان عنوان کرد.

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی گفت: اولویت پارک علم و فناوری استان با توجه به تولیدات شرکت‌های فعال، توجه به نیازهای استان و سرمایه‌گذاری در این بخش است.

نیکبخت، با بیان اینکه نیاز امروز کشور و جامعه توجه به بخش پژوهش و توسعه فضای فناوری است، افزود: این امر نیازمند حمایت مسوولان ارشد استانی و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی در ادامه بیان کرد: برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی FAB lab راه‌اندازی می‌شود.

پارک علم و فناوری آذربایجان‌غربی با هدف بسترسازی برای تولید ثروت از طریق علم و فناوری تاسیس شده است؛ این نهاد به عنوان یکی از ارکان مهم شکل‌گیری و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان تلاش می‌کند تا با استفاده از موقعیت ممتاز همجواری با سه کشور آسیایی و اروپایی و دارا بودن هفت مرز رسمی در سطح کشور به حمایت همه‌جانبه از شرکت‌های مبتنی بر دانایی و خلاقیت و جذب سرمایه‌گذار بپردازد.

این پارک در تلاش است تا زمینه تجاری‌سازی و بازاریابی ایده‌های نوآورانه و فناورانه را فراهم کند و نقش کلیدی در یاری رساندن به حضور فعال این شرکت‌ها در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا