اخبار
کد خبر : 1232 ۱۳۹۴/۰۹/۲۵   

سوخت به قیمت مصوب به مرزنشینان واگذار می شود

جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان، نحوه عرضه سوخت به مرزنشینان بررسی شد.

به گزارش نای قلم، نحوه عرضه سوخت به مرزنشینان از جمله دستورات این جلسه بود. در این طرح سوخت به قیمت مصوب به مرزنشینان واگذار می ش.د تا بتوانند با صادرات خرد و سهمیه بندی شده، امرار معاش و مایحتاج زندگی را تامین و به نوعی امکان اشتغال و تثبیت و جلوگیری از مهاجرت به حاشیه شهرها فراهم گردد.

همچنین در این جلسه در خصوص رفع موانع اجرایی شدن مصوبات و تفاهم نامه منعقده فیمابین استاندار آذربایجان غربی با مسئولان اقلیم کردستان عراق بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است، استانداری آذربایجان غربی و مسئولان اقلیم کردستان عراق در رابطه با توسعه مبادلات مرزی و تلاش برای رسمی شدن مرز کیله سردشت و تسهیل تردد مرزی تفاهم نامه همکاری مشترک در مهر ماه سالجاری در سردشت امضا کردند.

در این تفاهم نامه همکاری مشترک که به امضای استاندار آذربایجان غربی و رئیس اداره منطقه راپرین اقلیم کردستان عراق رسید، همکاری بر تلاش جدی برای رسمی شدن مرز کیله از طریق مبادی ذیربط و پیگری جدی آن،  همکاری ایجاد دوایر حکومتی در طرف اقلیم کردستان عراق در راستای صادرات و واردات در نقطه مقابل مرز کیله و ارائه امکانات رفاهی آب و برق از سوی طرف ایرانی، آسفالت جاده کیله به قلعه دیزه عراق توسط شرکت ایرانی، انجام عملیات مین روبی میدان بازارچه طرف عراق توسط یک شرکت ایرانی و آموزش ناظران گمرک عراق توسط اداره گمرک استان آذربایجان غربی به تعداد 20 نفر مورد تاکید طرفین قرار گرفته است. در تفاهم همکاری مشترک همچنین مقرر شده است که حوزه نظارت بر گمرک آذربایجان غربی و مدیرکل گمرک اقلیم کردستان عراق در راستای رفع مشکلات مرز کیله سردشت هماهنگی های لازم را انجام دهند.

همچنین در این جلسه، شرایط واردات کالا توسط خانوارهای مرزنشین مورد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کهوریان در این ارتباط گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سوی هیئت وزیران، سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استان های کردستان، آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان می‌توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی، در هر ماه یک بار تا سقف بیست میلیون ریال، اقدام بە ورود کالا از مرزها و بازارچه‌های رسمی کنند.

وی افزود: روستاهای مشمول این تسهیلات در شعاع 30 کیلومتری مرز و فهرست کالاهای مشمول توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین شده که تخفیف در حقوق ورودی کالاهای خوراکی (ارزاق عمومی) 100 درصد و برای سایر کالاها 50 درصد پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا