اخبار
کد خبر : 1231 ۱۳۹۴/۰۹/۲۵   

تعداد اشتغال ایجاد شده در سامانه رصد ثبت شود

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان غربی بر لزوم ثبت اطلاعات میزان و تعداد اشتغال ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال تاکید کرد.

به گزارش نای قلم، مهندس تقی کهوریان امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور اعضای این کارگروه در محل استانداری ترتیب یافت، با بیان اینکه باید مشخص شود که در استان چه مقدار شغل از قبل تسهیلات پرداختی توسط بانک ها ایجاد شده است، اظهار کرد: در همین راستا از دستگاه ها انتظار داریم اطلاعات خود را در خصوص میزان اشتغال ایجاد شده تا پایان ماه جاری در سامانه رصد ثبت کنند.

اجرایی کردن طرح ایجاد بازارهای محلی موقت برای عرضه محصولات مشاغل خانگی در استان که در قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مورد تاکید قرار گرفته از دیگر دستورات این جلسه بود.

کهوریان در این ارتباط اضافه کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، دفتر امور شهری استانداری و شهرداری ارومیه به نمایندگی از شهرداری های استان، طی جلسه ای، راهکارهای عملیاتی کردن ایجاد محل هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی را مورد بررسی قرار دهند و نتیجه این بررسی را در برای تصمیم گیری و اجرا به کارگروه اشتغال استان ارائه نمایند.

وی با اینکه از شهرداری های استان خواست در زمینه در اختیار گذاشتن محلی برای عرضه و فروش محصولات مشاغل خانگی در شهرهای استان مساعدت لازم را داشته باشند، گفت: هدف این است که تولیدات و محصولات مشاغل خانگی، بصورت مستمر در محل های مناسبی به فروش برسد.

گفتنی است بر اساس قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، كليه شهرداري ها موظفند به تناسب تعداد و تنوع كسب و كار خانگي، مكان هاي مناسبي (بازار محلي موقت ) را براي عرضه محصولات صاحبان مشاغل خانگی، به صورت دوره اي در روزهاي مشخص هفته، تأمين و از طريق رسانه هاي عمومي اعلام نمايند.

لازم به ذکر است در این جلسه همچنین مقرر شد، آمار اشتغال ثبت شده در سامانه رصد در جلسه آتی کارگروه اشتغال استان توسط مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا