Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12301 ۱۳۹۹/۱۲/۲۲   ۰۹:۰۲:۲۳

دیدار نهایی لیگ برتر والیبال مردان؛
تیم شهرداری ارومیه برای قهرمانی در لیگ برتر آماده می‌شود

 

دیدار نهایی لیگ برتر والیبال مردان، از امروز (جمعه) با نبرد دو تیم فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه آغاز می‌شود و شهرداری ارومیه برای دومین بار برای قهرمانی خیز برداشته است .

به گزارش نای قلم، دیدار نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از امروز (جمعه) در سالن فدراسیون والیبال آغاز می‌شود و تیم‎‌های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان برای تصاحب سکوی قهرمانی لیگ برتر سال ۹۹ به میدان خواهند رفت.

دو تیم مدعی که با حذف رقبای قدرتمند خود تا پای فینال بالا آمده‌اند، در شرایطی با هم رو در رو می‌شوند که شهرداری ارومیه قرار است دومین حضورش در فینال را تجربه کند. پیش از این، سال ۹۳ این تیم موفق شد در فینال لیگ برتر حاضر شود، اما در تقابل با پیکان مغلوب شد تا به سکوی نایب قهرمانی بسنده کند.

در طرف مقابل، فولاد سیرجان که در این فصل از رقابت‌ها محمدرضا تندروان را روی نیمکت سرمربی‌گری خود دارد، نخستین بار است که پا به مرحله فینال می‌گذارد اما پیش از این در سال ۱۳۸۵ تیم گل‌گهر به عنوان نماینده سیرجان به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر مردان رسیده بود.

نگاهی به عملکرد دو فینالیست لیگ برتر نشان می‌دهد که در دور رفت مرحله مقدماتی، ارومیه‌ای‌ها در هفته چهارم (دوم مهرماه) و در روز میزبانی‌ از فولاد سیرجان، با نتیجه سه بر صفر مغلوب حریف شده‌اند. اما در بازی برگشت، فولاد سیرجان در هفته سی‌ام (۲۹ بهمن) با نتیجه سه بر دو، برنده ماراتن ۵ سته مقابل حریف ارومیه‌ای خود شد.

در مرحله پلی‌آف و نیمه نهایی، ارومیه‌ای‌ها با هدایت پیمان اکبری موفق به حذف تیم‌های شهرداری گنبد و لبنیات هراز آمل شدند و فولاد سیرجان نیز سایپا را حذف کرد تا در مرحله نیمه‌نهایی با غلبه بر فولاد مبارکه سپاهان، به فینال این رقابت‌ها راه یابد.

تیم شهرداری ارومیه در مجموع شش مسابقه مرحله پلی‌آف و نیمه‌نهایی، ۲۴ ست به رقابت پرداخته، اما فولاد سیرجان در این مدت چهار مسابقه داشته و ۱۴ ست به میدان رفته است.

گفتنی است دیدار نهایی لیگ برتر مردان به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود. بازی دوم فینال ساعت ۱۶ روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه انجام خواهد شد و در صورت نیاز به مسابقه سوم، دو تیم روز سه‌شنبه ۲۶ اسفندماه از ساعت ۱۶ مقابل هم قرار خواهند گرفت تا لیگ برتر سال ۹۹ با معرفی قهرمان به پابان برسد.

همچنین دیدار رده‌بندی لیگ برتر مردان ایران، به دلایل مختلفی از جمله درخواست دو باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و لبنیات هراز آمل، رعایت دقیق‌تر پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از مصدومیت احتمالی ملی‌پوشان، برگزار نمی‌شود و عنوان سومی مشترک به اصفهانی‌ها و آملی‌ها رسید.

*تیم داوری فینال لیگ برتر والیبال معرفی شد

تیم داوری اولین دیدار فینال لیگ برتر والیبال از سوی کمیته برگزاری رقابت‌ها معرفی شدند.

اسامی داوران و ناظران دیدار نخست فینال لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

جمعه ۲۲ اسفندماه

ساعت ۱۷؛ شهرداری ارومیه – فولاد سیرجان

داول اول: محمد شاهمیری، داور دوم: امید فولادی‌وندا، ناظر داوری: اسماعیل صباغ، ناظر فنی: محمد حسن خوشدل

*فشار روانی زیادی روی ارومیه حاکم است

یک کارشناس والیبال با تاکید بر اینکه کفه ترازو به سمت شهرداری ارومیه سنگینی می‌کند گفت: بار روانی زیادی روی ارومیه است و مردم این شهر انتظار قهرمانی دارند.

محمدرضا دامغانی در گفتگو با مهر درباره دیدار فینال سی و چهارم لیگ برتر والیبال بین تیم های شهرداری ارومیه و فولاد سیرجان گفت: با توجه به ترافیک بازیکنان ملی پوش و کادر فنی خوب تیم شهرداری ارومیه تا حدودی می‌توانستیم پیش بینی کنیم که این تیم به فینال مسابقات راه پیدا خواهد کرد. هرچند در این مسیر بسیاری از تیم‌ها از جمله ارومیه به خاطر کرونا نتوانستند تمرینات را به خوبی آغاز کنند. در مجموع این تیم با حضور بازیکنان خوب خود احتمال حضور در فینال را داشت.

کارشناس والیبال ادامه داد: تیم والیبال سیرجان نیز عملکرد خوبی داشت. حضور صابر کاظمی در این تیم در کنار بازیکن با تجربه ای مانند بهبودی نتیجه خوبی خوبی داشت. صابر کاظمی یک موهبت برای سیرجان بود.

دامغانی تأکید کرد: در مقطعی که علیرضا بهبودی دچار آسیب دیدگی شد، سیرجان باز هم موفق ظاهر شد و در نهایت این تیم به فینال مسابقات راه پیدا کرد. بر روی کاغذ، کفه ترازو به سمت تیم شهرداری ارومیه سنگینی می کند اما سیرجان نیز تیم با انگیزه ای است و حضور صابر کاظمی در این تیم می تواند درصدها را تغییر دهد و نمی توان گفت که شهرداری ارومیه قطعاً قهرمان مسابقات خواهد شد.

وی اظهار داشت: فشار بر روی تیم ارومیه بیشتر است. چرا که این تیم سالهاست که رنگ قهرمانی را ندیده است و مردم این شهر منتظر نخستین قهرمانی می باشند. همین موضوع بار روانی زیادی بر روی بازیکنان وارد کرده است و شاید کار را برای ارومیه سخت کند. تیم سیرجان نیز تا به اینجا کار بزرگی انجام داده و مردم و مسئولان این شهر از آنان راضی هستند و به همین دلیل بار روانی کمتری دارند. هر تیمی که بتواند استرس حاکم بر فینال را کنترل کند، موفق خواهد شد.

دامغانی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم فینال خوبی را شاهد باشیم و هیچ کدام از بازیکنان دچار مصدومیت نشوند چرا که آنان را برای تیم ملی لازم داریم. به ویژه جوانان تأثیر گذاری چون میثم صالحی و صابر کاظمی که الکنو بازی های آنها را رصد می کند.

برنامه بازی‌های فینال؛

بازی نخست – جمعه ۲۲ اسفند ماه

فولاد سیرجان – شهرداری ارومیه – ساعت ۱۷- سالن فدراسیون

بازی دوم – یکشنبه ۲۴ اسفند ماه

فولاد سیرجان – شهرداری ارومیه – ساعت ۱۶- سالن فدراسیون

بازی سوم – سه شنبه ۲۶ اسفند ماه

فولاد سیرجان – شهرداری ارومیه – ساعت ۱۶ – سالن فدراسیون

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا