اخبار
کد خبر : 1230 ۱۳۹۴/۰۹/۲۵   

بنیاد ملی نخبگان در آذربایجان غربی فعالیت خود را آغاز می کند

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: بنیاد ملی نخبگان در آذربایجان غربی به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش نای قلم، نادر صفرزاده امروز در گفت و گوی خبری اظهار کرد: به زودی مسئول بنیاد ملی نخبگان در آذربایجان غربی معرفی می شود که با راه اندازی این بنیاد، مسیر توسعه فعالیت های نخبگان و پژوهشگران در استان هموارتر می شود.

وی از قرار گرفتن استان آذربایجان غربی در بین 3 استان برتر کشور در برگزاری مراسم هفته پژوهش و فناوری و نانو فناوری خبر داد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گفت: استان آذربایجان غربی جزو سه استان برتر کشور به لحاظ حسن اجرای مراسم هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو انتخاب شد و در همین راستا استاندار آذربایجان غربی، لوح تقدیری را طی مراسمی که در تهران برگزار می شود از ریاست محترم جمهور دریافت می کند.

صفرزاده به برگزاری نمایشگاه پژوهش و نانو فناوری در استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری و هفته فناوری نانو بصورت توامان در استان در محل دائمی نمایشگاههای مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد و در این نمایشگاه، پژوهشگران و فناوران استان، دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خود را طی یک سال گذشته در معرض دید علاقمندان قرار دادند.

وی اضافه کرد: همچنین 60 کارگاه آموزشی با محوریت نانو فناوری در استان در هفته پژوهش و فناوری و فناوری نانو برگزار شد.

معاون استاندار در ادامه در رابطه با تخصیص منابع مالی برای موضوع پژوهش در کشور اظهار کرد: بحث پایین بودن تخصیص منابع مالی برای امر پژوهش در کشور، صرفا مربوط به بودجه های دولتی نیست بلکه دولت سهمی از تولید ناخالص داخلی را برای پژوهش در نظر گرفته که به خاطر وجود مشکلات مختلف، این سهم بطور کامل تخصیص نمی یابد.

صفرزاده افزود: این در حالی است که در سال های گذشته، علی رغم وجود منابع مالی عظیم، فرصت های زیادی در حوزه تحقیق و پژوهش از دست رفته و امروز به ویژه در برنامه ششم توسعه باید این عقب ماندگی با کمک و همکاری بخش دولتی و خصوصی، جبران شود.

وی همچنین بر ضرورت تربیت، شناسایی و تقویت پژوهشگران تاکید کرد و گفت: در جوامع توسعه یافته، برای هر یک میلیون نفر، سه هزار پژوهشگر وجود دارد اما در کشور ما به ازای یک میلیون نفر، فقط 750 پژوهشگر وجود دارد و این ضرورت تربیت و تقویت هر چه بیشتر پژوهشگران را در کشور نشان می دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی در ادامه به نقش پژوهش در اشتغال جوانان اشاره و خاطرنشان کرد: امروز موضوع تناسب رشته های دانشگاهی با نیازهای بازار کار بسیار مورد توجه است و باید در این راستا، دانشجویان و پژوهشگران به سمت رشته هایی حرکت کنند که مورد نیاز و تقاضای بازار کار است که از جمله این فعالیت ها، تاسیس و فعالیت در شرکت های دانش بنیان است که می توانند سهم برجسته ای را در اشتغالزایی جوانان و تولید ثروت ایفا کنند.

صفرزاده ارتباط هر چه بیشتر صنعت و دانشگاه را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: همانطور که در مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری و نانوفناوری که در محل اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد مشاهده کردیم، در استان شور و شوق خوبی از سوی صنعتگران در جهت بهره گیری از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی پژوهشگران دانشگاهی وجود دارد که باید با برنامه ریزی های اصولی، در جهت تقویت این ارتباط و نظام مند نمودن آن حرکت شود.

پیاده سازی الگوی اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در استان از دیگر موارد مورد اشاره معاون استاندار در این برنامه بود.

وی در این ارتباط نیز اظهار داشت: جلسات اقتصاد مقاومتی در استان، به ریاست استاندار محترم برگزار می شود و مقرر شده که با افزایش اختیارات در استان ها به ویژه در استانی مانند آذربایجان غربی که زمینه تجارت خارجی در آن وجود دارد، بسترهای لازم برای پیاده سازی هر چه بهتر الگوی اقتصاد مقاومتی فراهم شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا