اخبار
کد خبر : 12285 ۱۳۹۹/۱۲/۱۹   ۲۲:۰۲:۱۵

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد
برخورد با ویلاسازی غیرمجاز؛ اولویت دستگاه قضایی آذربایجان غربی

 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: برخورد با تغییر کاربری‌هایی که تبدیل به ویلاسازی و کاخ‌سازی در مزارع شده و چهره کشاورزی استان را از بین می‌برد اولویت اول دستگاه قضایی استان است.

به گزارش نای قلم، علی‌اکبر گروسی در جلسه شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال اظهار کرد: دستگاه قضایی در مبارزه با کاربری اراضی، با آلونک‌ها و کلبه‌های کوچک مزارع که قانون هم آن را تایید می‌کند مشکلی ندارد.

وی افزود: صیانت از عرصه‌های ملی را باید جدی بگیریم، در بحث مطالبه حقوق عامه این امر مورد مطالبه هست و این نعمت‌ها باید برای آیندگان حفظ شود.

گروسی ادامه داد: آذربایجان غربی یک استان دارای خزانه محصولات کشاورزی است که مورد توجه خاصی بوده و به این دلیل باید از تغییر کاربری اراضی و منابع ملی و هدر رفتن آب‌های زیرزمینی جلوگیری شود تا کشاورزی در این استان با همان رونق باقی بماند تا هم کشاورزان از دسترنج خود بهره ببرند و هم ارزآوری خوبی برای کشور فراهم شود.

رئیس شورای حفاظت از حقوق بیت المال افزود: در سال‌های تحریم های ظالمانه، بسیاری از وابستگی‌ها با کشاورزی می‌تواند رفع شود به همین دلیل تغییر کاربری اراضی باید تحت ضابطه و قانون باشد چراکه اگر بنا باشد هر کس در ملک خود هر نوع ساخت و سازی انجام دهد به یقین صنعت کشاورزی استان به مخاطره خواهد افتاد.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: پیشگیری در امر مبارزه با فساد در زمینه منابع طبیعی و غارت منابع ملی بسیار مهم است و یک وظیفه همگانی است و باید همه مسئولان به ویژه دهیاران و شوراهای روستا، ائمه جمعه و جماعت روستاها و شهرها احساس مسئولیت کنند و هرجایی تعرضی به منابع ملی و طبیعی مشاهده کردند به مسئولان انتظامی و قضایی گزارش کنند.

گروسی در پایان سخنان خود از وجود کشیک قضایی در ایام تعطیلات خبر داد و گفت: دستگاه قضایی در هر لحظه و هر زمانی چه تعطیل و چه غیر تعطیل آمادگی دارد گزارش کشیک جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و مردم را از تعرض کنندگان به منابع ملی و بیت‌المال دریافت و با متخلفان برخورد کند.

وی تصریح کرد: سفر ریاست قوه قضائیه به استان آذربایجان غربی تحرک جدید و انرژی مضاعفی در جهت کار و تلاش ایجاد کرد و موجب شد همه مدیران چه در بخش قضایی و چه غیرقضایی در جلسات متعددی که با اقشار مختلف و کارکنان و خانواده شهدا داشتند نشان دهند که عزم نظام برای خدمت رسانی به مردم یک مبحث جدی است و در این مورد قوه قضائیه به عنوان یک نهاد نظارتی کاملاً پیگیر بوده و خط قرمزی ندارد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا