اخبار
کد خبر : 12277 ۱۳۹۹/۱۲/۱۹   ۱۸:۲۵:۰۴

نگاه؛
"نامه ناخوانده" بهانه هجمه به رئیس دولت اصلاحات

 

محمدعلی خالق نژاد/ هراز چند گاهی نام رئیس دولت اصلاحات بر سر زبان‌ها می افتد و به بهانه های مختلف سیبل تهاجمات قرار می‌گیرد و هر کسی از ظن خود به طریقی ایشان را می نوازد. تو گویی این هجمه ها پایانی ندارد و از این رهگذر دل مهاجمان و هتاکان تسکین می یابد.

اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه رئیس دولت اصلاحات نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته اند. خبر انتشار نامه منتسب به خاتمی فارغ از صحت و سقم آن با واکنش‌های عجیب و غریبی از سوی مخالفان و موافقان مواجه شده است و اما تحلیل و تفسیر خبرِ نامه ناخوانده:

اولا: ماهیت و هویت بسیاری را بیش از گذشته آشکار ساخته و نشان داد که بچه ها برای درختان بی ثمر سنگ پرتاب نمی کنند.

دوما: نقش یک مصلح سیاسی در تعیین سرنوشت جامعه را به تصویر می کشد.

هیچ کس از محتوای نامه ای که تاریخ نگارش آن توسط رئیس جمهور اسبق ایران به رهبرمعظم انقلاب به سه ماه پیش برمی گردد اطلاعی ندارد اما طیف هایی همزمان به اصل نگارش نامه ایراد گرفته و نگارنده آن را مورد هجمه توپخانه ای خود قرار می دهند. هجمه کنندگان به رئیس دولت اصلاحات عمدتا اصولگرایان تندرویی هستند که با اپوزیسیون خارج نشین و براندازانی که با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند همنوا شده و از شخصیت کاریزمایی و تاثیرگذار رئیس دولت اصلاحات وحشت دارند که اینگونه به خاطر نوشتن نامه ای دلسوزانه به رهبری به تب وتاب افتاده اند.

این جماعت غافل از آنند که نزد رئیس دولت اصلاحات مصالح و منافع ملی کشور و آسایش و رفاه مردم بر هر چیزی ارجحیت دارد.

ذکر این نکته ضروری است که در بین این دو گروه عده ای هم هستند که به واسطه نارضایتی از اوضاع اقتصادی، معیشتی ویا به عبارتی "یاس" و"خستگی" از وضع موجود اعتراضات به حق و درست؛ دیواری کوتاه تر از رئیس دولت اصلاحات نیافته و می خواهند روش و منش او را مقصر اوضاع فعلی کشور جلوه دهند.

کارنامه رئیس دولت اصلاحات در دوره ای که زمنجنیق اصولگرایان سنگ می بارید واضح و روشن است. همه شاخص های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه روندی مثبت را به نمایش می گذارد و وی به پشتوانه و اعتبار آن دوره نسبت به سرنوشت کشور دغدغه دارد که ناگزیر روزی در روستایی در دماوند "رای" می دهد و دیگر روز در راستای رضایت‌مندی مردم "تَکرار"می کند یا در یک روز هم "سکوت"می کند، امروز هم باز به خاطر مصلحت مردم "نامه" می نویسد و یا از نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان حمایت می کند و اصلاح طلبان نیز از اعتبار ایشان برای پیشبرد امورات کشور بهره ها می گیرند.

وضعیت و هویت براندازان مشخص و مبرهن است که با هر کسی که داخل نظام و دلسوز انقلاب و کشور و مردم باشد مخالفت و معاندت می ورزند و شکی در آن نیست، اما روی سخن نگارنده در  نوشتار حاضر با مخالفان اصولگرای این نامه ناخوانده می باشد؛ ۲۴ سال است هر تهمت و تخریبی که ممکن بوده علیه سید محمدخاتمی روا داشته و می دارید اما او نه تنها در دوران هشت ساله ریاست جمهوری اش بلکه پس از آن هم مورد اقبال عمومی بوده و منشاء آثار فراوان درداخل و خارج کشور خصوصا در عرصه بین الملل و جهان اسلام بوده است. چرا از تکرار روش‌های قدیمی و نخ نما شده خسته نمی شوید و تلاش نمی کنید با رویکرد باز، مثبت و تعاملی با یک واقعیت موجود و اجتناب ناپذیر رفتارکنید؟! آیا تکرار اتهاماتی که در هیچ محکمه ای به اثبات نرسیده است علیه کسی که حضرت امام خمینی (ره) او را "فرزند فاضل و باتقوا و متعهد خویش" خوانده و رهبر معظم انقلاب بارها از او به نیکی یاد کرده اند موجب آن نمی شود که در طرف اشتباه تاریخ قرار بگیرید؟!

راستی اگر از صحت این سخنان خویش مطمئنید و معتقدید که رئیس دولت اصلاحات نزد مردم اقبالی ندارد چرا حتی از یک نامه ناخوانده سریعا ابراز نگرانی کرده و حکم قاطع برای نویسنده آن صادر می کنید؟!

به نظر می رسد اینگونه رفتار و اعمال و تکفیر هر آن کس که مثل ما نمی اندیشد در مباینت با اندیشه های حضرت امام خمینی ره و مقام معظم رهبری است.

در خاتمه می توان گفت که هم آوایی براندازان و دلواپسان داخلی در هتاکی و هجمه به خاتمی بیش ازهر چیزموید اعتبار و شخصیت کاریزمایی اوست که مخالفان افراطی اش آن را بر نمی‌تابند. باید اذعان داشت که شرافت و آبروی خاتمی از بزرگترین سرمایه های کشور و کماکان از روزنه های امید مردم بوده و خواهد بود که اینگونه بی مهابا مورد خشم و غضب و آماج تیرهای سهمگین آنان قرار می گیرد لذا جا دارد گفته شود:

"زمنجنیق فلک سنگ فتنه می بارد"

فعال رسانه ای و کنشگر سیاسی

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا