اخبار
کد خبر : 12271 ۱۳۹۹/۱۲/۱۸   ۱۹:۰۸:۱۱

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی:
نگاه ما در انجام تکالیف سیاسی و جناحی نیست

 

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) در انجام تکالیف و وظایف محوله تمایلات جناحی، قومی و سیاسی را دخالت نمی دهند، بلکه براساس موازین شرع مقدس اسلام و در چارچوب قانون با رعایت اخلاق اسلامی در تامین امنیت جامعه نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گزارش نای قلم، وی امروز در گفتگوی چهار ساعته با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: در نگاه تشكیلات اطلاعاتی این كه افراد به چه گروه، حزب یا دسته‌ای تعلق دارند در پاسخ به استعلام‌ها مبنای كار نیست بلکه بررسی صلاحیت‌ها در کمیسیون‌ های تخصصی و براساس شاخص‌های عینی و مشخص اعلام نظر می‌شود و برای تایید یا رد صلاحیت فرد نیز باید اسناد محكم و متقن باشد تا حق حتی یک نفر نیز تضییع نشود.

* امنیت آذربایجان غربی امنیت کشور است

این مقام مسوول با اشاره به اینکه امنیت آذربایجان غربی امنیت کشور است، اضافه کرد: بدون شک شکوفایی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سایه امنیت محقق می‌شود و آرامش و امنیت رهاورد مجاهدت‌های خاموش سربازان گمنام امام زمان است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: بسیاری از اقدامات و عملكرد وزارت اطلاعات به دلیل ملاحظات و پرهیز از ایجاد زمینه اضطراب و ناامنی، رسانه‌ای نمی‌شود و خیلی از مواقع با این اقدامات جلوی بسیاری از رخداد‌های امنیتی گرفته می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه از دیگر رویكرد اداره كل اطلاعات استان توجه و رصد وضعیت رضایت‌مندی مردم درعرصه‌های مختلف است، گفت: در اداره کل اطلاعات استان، ماهانه یک بولتن کامل و شفاف در تمام زمینه‌ها از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم، انتظارات و دغدغه‌های اقشار مختلف تهیه و به قوای سه‌گانه ارسال می‌شود.

به گفته مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی، پیشگیری و ارائه مشورت‌هاي اطلاعاتي، اطلاع‌رسانی و هشداردهی به مسئولان و در نتیجه برخورد و مبارزه با مفاسد اداري و اقتصادي از وظایف سربازان گمنام امام زمان (عج) به‌شمار می‌رود که در این راستا در سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ مورد هشدار در زمینه‌های مختلف از سوی دستگاه امنیتی به نهادها و ادارات مختلف استان داده شده و برخوردهای خوبی در زمینه رشا و ارتشا، قاچاق انسان، مواد مخدر، سلاح و کالا و سایر مسائل اجتماعی و اقتصادی انجام گرفته است.

*تشکیل ۱۵ پرونده زمین‌خواری در استان

وی در ادامه اذعان کرد: این اداره كل توفقیات خوبی در زمینه مقابله با پدیده شوم زمین‌خواری با همكاری دستگاه قضایی در استان داشته است به طوری که در سال جاری تاکنون ۱۵ پرونده زمین‌خواری به ارزش بیش از سه هزار میلیارد تومان با ۱۰ هزار و ۴۳ هکتار تشکیل شده است.

این مقام مسوول همچنین از دستگیری رقیب ملک کندی سلطان موز، تعدادی از اراذل و اوباش‌ها در ارومیه و متلاشی شدن ۱۵ باند جعل مدرک تحصیلی خبر داد و افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی سربازان گمنام امام زمان عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف در طول سال جاری از دست رفتن پنج هزار میلیارد تومان در مفاسد اقتصادی، قاچاق کالا و فرار مالیاتی در آذربایجان‌غربی جلوگیری شده است.

* تداوم مبارزه با فساد در استان

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی از تداوم مبارزه با فساد در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بحث ادامه دستگیری‌ها در شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهر، سربازان گمنام امام زمان عج‌الله تعالی فرجه‌الشریف در حال بررسی هستند و تا انتخابات سه ماه مانده اگر تخلفی رخ داده و یا تخلفی صورت بگیرد، بدون تردید برخورد می‌کنیم.

این مقام مسوول همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر، گفت: رسانه‌ها نقش کلیدی و محوری در مشارکت‌های اجتماعی به ویژه انتخابات و مشارکت حداکثری آن‌ها دارند و باید بتوانند در قشر خاکستری اعتماد را زنده کنند.

وی در پایان این نشست خبری، هوشیاری و استفاده درست از ظرفیت‌های فضای مجازی، دوری از اختلافات قومی، حفظ آبروی مردم، خنثی کردن عملیات روانی دشمن و امیدآفرینی در جامعه را از مهمترین وظایف فعالان رسانه‌ای دانست.

در این نشست چهار ساعته مسائل و مشکلات اصحاب رسانه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا