اخبار
کد خبر : 1226 ۱۳۹۴/۰۹/۲۴   

شتاب در تكميل و توسعه زيرساخت پايانه هاي مرزي آذربایجان غربی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی از شتاب در تكميل و توسعه زيرساخت پايانه هاي مرزي آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش نای قلم، عبدالحسین علی اکبری امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون برای اجرای فاز دوم پایانه مرزی بازرگان 157 میلیارد ریال و برای افزایش ظرفیت عبور و مرور این مرز سه میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: همچنین برای تاسیسات زیرساختی و زیربنایی پایانه مرزی تمرچین 78 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

علی اکبری از آغاز مطالعات فاز یک و دو طرح جامع با تملک 13.5 هکتار در مرز رازی خبر داد و گفت: در مرز پلدشت 250 میلیارد ریال برای فاز یک و 77 میلیارد ریال برای آغاز فاز دو در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص پایانه مرزی سرو نیز گفت: این پایانه به عنوان یکی از مهمترین گذرگاه های زمینی ایران با کشور ترکیه به شمار می رود که به دلیل مشکلات امنیتی موجود در کشور ترکیه در شهریور ماه سال جاری از سوی کشور مقابل بسته و در اواخر مهر ماه نیز تنها برای تردد مسافران پیاده بازگشایی شد.

علی اکبری با بیان اینکه در مرز سرو نیز اعتبار برای مطالعات فاز دوم پایانه پیش بینی شده است، ادامه داد: در شرایط کنونی تردد ناوگان ترانزیتی و مسافری بدلیل آسیب دیدگی زیرساخت هایی همچون راه های مواصلاتی ناشی از درگیری های داخلی کشور مقابل امکان پذیر نیست اما در کشور ایران هیچ مشکلی به لحاظ امنیتی، خدمات دهی و زیرساختی برای پذیرش ناوگان حمل و نقل بین المللی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه روند ورود و خروج مسافران پیاده از پایانه مرزی سرو عادی است، یادآور شد: روزانه به طور متوسط 740 نفر مسافر پیاده از این مرز تردد می کنند و انگیزه بیشتر مسافران بنا بر ضرورت و انجام امور اقتصادی و تجاری است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان تصریح کرد: ما آمادگی داریم در صورت تایید مسئولین کشوری و به خصوص مرزبانی ظرف 48 ساعت عملیات اجرایی این مرز مهم را انجام و معبر را بازگشایی کنیم.

سن ناوگان عمومی آذربایجان غربی کاهش می یابد

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: براساس برنامه ریزی های به عمل آمده سن ناوگان عمومی آذربایجان غربی کاهش می یابد.

علی اکبری افزود: سن ناوگان اتوبوس استان در شرایط حاضر به 8.64 سال رسیده که در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت مناسبی برخوردار هستیم.

وی همچنین متوسط سن ناوگان مینی بوس و سواری های استان را به ترتیب 24.53 و 10.34 سال اعلام کرد که نشان از جوان شدن سن ناوگان عمومی استان دارد.

علی اکبری ادامه داد: با اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و در راستای رفاه حال مسافران، تبدیل اتوبوس ها به VIP  با امکاناتی همچون اینترنت و خرید بلیط اینترنتی در اولویت قرار گرفته به طوری که تاکنون 92 درصد اتوبوس های استان به VIP تبدیل شده است.

به گفته وی در حال حاضر یک هزار و 50 اتوبوس، یک هزار و 850 مینی بوس و یک هزار و 700 دستگاه سواری در استان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های آذربایجان غربی افزود: در هفت ماه امسال چهار میلیون و 155هزار نفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی در نقاط مختلف استان جابه جا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت بیش از 78میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی 31 درصدی را نشان می دهد.

علی اکبری گفت: 87 درصد ترددها مربوط به سواری و وانت ها و مابقی مربوط به سایر وسایل نقلیه اعم از مینی بوس و اتوبوس ها، کامیون و تریلی ها است.

آذربایجان غربی یکی از استان های با ظرفیت بالای مسافرت در کشور است چراکه این استان با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان هم مرز بوده و بیش از 12 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، بزرگراه و راه روستایی دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا