اخبار
کد خبر : 12258 ۱۳۹۹/۱۲/۱۶   ۲۲:۱۷:۱۵

اخبار فرهنگی آذربایجان غربی؛
برگزیدگان نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی آذربایجان‌غربی معرفی شدند

 

برگزیدگان نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی آذربایجان غربی طی مراسمی امروز در ارومیه معرفی و از آنها تجلیل شد.

به گزارش نای قلم، در این مراسم که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان و فعالان حوزه فرهنگی ترتیب یافته بود براساس رای هیات داوران در بخش "هدایای فرهنگی با موضوع سررسید"، امیر بیرامی از ارومیه مقام نخست را به خود اختصاص داد و آنیتا بانور از مهاباد و سیداحمد حسینی مقدم از ارومیه به ترتیب دوم و سوم شدند.

"در بخش اسباب بازی وعروسک" نیز زلیخا بدری از ارومیه رتبه نخست را کسب کرد، بابک مومنی مقام دوم و صدیقه صادقی هم ‌رتبه سوم این بخش را کسب کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در آغاز این مراسم اظهار داشت: تولیدات فرهنگی ما ضعیف است و باید تلاش شود در زمینه فرهنگی محصولات ارزشمندی تولید شود تا در آینده ‌جامعه از این محصولات بهره مند شود.

حجت الاسلام ناصر خدایاری با بیان اینکه دانایی و توانایی 2 مقوله مهم در اسلام است افزود: توانایی به زبان امروز تبدیل دانش به ثمر است که متاسفانه بسیاری از اوقات نتوانسته ایم دانش را به ثروت تبدیل کنیم.

۱۱۴ اثر به نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی آذربایجان غربی ارسال شد که کار داوری آثار طی روزهای دوازدهم و سیزدهم اسفندماه جاری صورت گرفت.

این جشنواره با موضوعات "عروسک واسباب بازی" و " کالاهای فرهنگی و سررسید" برگزار شد.

*عکاس جوان مهابادی جزء ۹ عکاس برتر جشنواره دوسالانه بین المللی

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد، گفت: یک قطعه عکس از عکاس مهابادی در جشنواره دوسالانه بین المللی عکس GCCA2020 لندن در بین ۹ نفر عکاس برتر بخش آماتور جهت کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری حضور دارد.

رحیم بایزیدی در گفتگویی اظهار کرد: شمال (فایق) اشترابه عکاس جوان مهابادی جزء ۹ عکاس برتر جشنواره در لیست کوتاه جشنواره در دسته آماتور پس از رای داوران در لیست رقابت جهت کسب جایزه ۱۰ هزار دلاری قرار گرفت.

وی، با اشاره به اینکه این جشنواره توسط انجمن جهانی بتن و سیمان برگزار می شود، افزود: برای شرکت در این جشنواره ۱۲هزار و ۴۰۰ عکس از سراسر دنیا از طریق فراخوان ارسال شده بود که عکس عکاس جوان مهابادی در لیست نهایی قرار گرفته است .

این جشنواره دارای بخش های مختلف از جمله، طراحی شهری UrbanConcrete – زیرساخت oncreteInfrastructure – بتن در زندگی روزمره ConcreteInDailyLife – بتن در فیلم ویدیویی ConcreteinLifeVideo بود که شرکت کنندگان می توانستند در این بخش ها شرکت کنند.

بایزیدی اضافه کرد: شمال اشترابه در بخش بتن در زندگی روزمره شرکت کرده است.

*راهیابی فیلم کوتاه مستند زمین زرد به ششمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی هکاتم

رئیس انجمن سینمای جوانان مهاباد، همچنین گفت: فیلم کوتاه مستند زمین زرد از تولیدات انجمن سینمای جوانان مهاباد به بخش مسابقه ششمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتم راه یافت.

وی افزود: فیلم مستند کوتاه “زمین زرد” از تولیدات انجمن سینمای جوانان مهاباد و به نویسندگی و کارگردانی سیامند حسن پور به بخش مسابقه جشنواره راه یافت. فیلم مستند زرد با موضع بازار سنتی مهاباد می پردازد و با مدت زمان ۸ دقیقه تولید شده است .

بایزیدی تصریح کرد: این اولین تولید فیلم این فیلمساز جوان مهابادی است وی فارغ التحصیل دوره فیلمسازی انجمن سینمای جوانان مهاباد است .

براساس این گزارش ششمین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال هکاتم، از ۶۷۳ اثر دریافتی دبیرخانه جشنواره، در بخش فیلم ۸ اثر داستانی، ۴ اثر تجربی، ۴ اثر مستند و در بخش انیمیشن ۱۳ اثر برای حضور در بخش رقابتی پذیرفته شده است.

ششمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی هکاتم از ۱۶ الی ۲۱ اسفند ماه به صورت آنلاین برگزار می شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا