اخبار
کد خبر : 1224 ۱۳۹۴/۰۹/۲۴   

نجات دریاچه ارومیه در گرو اصلاح الگوی کشت است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بهبود وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه در گرو اجرای طرح اصلاح الگوی کشت است.

به گزارش نای قلم، اسماعیل کریم زاده امروز در جلسه بررسی وضعیت اصلاح الگوی کشت حوزه آبریز دریاچه ارومیه اظهار کرد: در اصلاح الگوی کشت نیز در استان باید تمامی جوانب موضوع را در نظر گرفت تا محصولی اقتصادی و مقرون به صرفه داشت.

وی ادامه داد: این استان دارای ظرفیت های بالایی در بخش اقتصادی و کشاورزی است که نیارمند به کار گیری یافته های جدید و دانش کشاورزی نو برای شکوفایی پتانسیل های اقتصادی در بخش کشاورزی منطقه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: 23 درصد از اراضی کشاورزی حوزه آبریز دریاچه ارومیه به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است.

وی با بیان اینکه خرده مالکی و مکانیزه نبودن بخش کشاورزی از چالش های کشاورزی استان است، گفت: 160 هزار هکتار از اراضی حوزه آبریز دریاچه ارومیه قابلیت تجهیز به سیستم های نوین آبیاری را دارند.

کریم زاده تصریح کرد: 36 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حوزه دریاچه ارومیه به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است که این میزان 23 درصد این اراضی را شامل می شود.

93 هزار هکتار از اراضی باغی، 183 هزار هکتار از اراضی زراعی آبی و 318 هزار هکتار از اراضی زراعی دیم استان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا