اخبار
کد خبر : 12225 ۱۳۹۹/۱۲/۱۲   ۱۱:۵۱:۵۶

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی خبر داد؛
کلاهبرداری با ترفند فروش کفش

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: فردی که به واسطه فروش کفش در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، به سزای عمل خود رسید.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از یک صفحه اینستاگرامی اقدام به خرید کفش کرده ولی کالای خود را تحویل نگرفته‌اند، موضوع با جدیت در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات فنی و پلیسی ضمن شناسایی فرد خاطی مشخص شد که متهم با ایجاد صفحه‌ای جعلی در اینستاگرام، اقدام به تبلیغ و فروش کفش نموده و با ترفندهایی کاربران را به خرید ترغیب می‌کرد.

نصرتی افزود: متهم مورد نظر جهت ارسال کالا مبالغی را به عنوان پیش پرداخت از مشتریان دریافت کرده و دیگر پاسخگوی خریداران نمی‌شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه صفحات جعلی فروش کالا، دام‌های پهن شده مجرمان و کلاهبرداران است، گفت: شهروندان باید خریدهای خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام داده و به تبلیغات موجود در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند، زیرا ممکن است ماهیت بسیاری از این تبلیغات غیر‌واقعی باشد.

وی گفت: شهروندان در خریدهای اینترنتی خود، می‌توانند با پرداخت وجه بعد از رویت کالا از کلاهبرداری‌های موجود در این حوزه پیشگیری بعمل آورند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی از شهروندان خواست جهت دریافت مشاوره و گزارش هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا (www.cyberpolice.ir) با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا