اخبار
کد خبر : 1221 ۱۳۹۴/۰۹/۲۴   

اخبار كوتاه شهرستان‌ها

هیئت اجرایی انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سلماس انتخاب شدند

فرماندار سلماس از انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه فرعی شهرستان سلماس خبر داد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري شهرستان سلماس؛ مسعود حاجی علیلو پیش از ظهر امروز در جلسه معتمدين اين شهرستان از انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حوزه فرعی شهرستان سلماس خبر داد.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در شهرستان سلماس فراهم شده است، گفت: صیانت از آرای مردم و امانتداری از مهمترین وظایف برگزارکنندگان انتخابات است که با تلاش همه مجریان انتخابات به آن جامه عمل می‌پوشانیم.

فرماندار سلماس تصريح كرد: مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری یک انتخابات سالم و باشکوه فراهم شده و آمادگی لازم برای برگزاری مراحل انتخابات بر اساس برنامه زمان‌بندی ستاد انتخابات کشور وجود دارد.

وی افزود: تمام جریان انتخابات باید در انجام وظایف خود اخلاص و لزوم صیانت از آرای مردم را مدنظر داشته باشند.

حاجی علیلو درپایان با بیان مدت زمان ثبت‌نام کاندیداهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ثبت‌نام داوطلبان از 28 آذرماه سال جاری آغاز و جمعه 4دی‌ماه پایان می‌یابد و داوطلبان می‌توانند به محل فرمانداری این شهرستان مراجعه کنند.

پس از انجام رای گیری در جلسه انتخاب اعضای هیئت اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، از بین معتمدین حاضر در جلسه هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر بعنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

هیئت اجرایی سلماس متشکل از 11 عضو میباشد که مسعود حاجی علیلو فرماندار شهرستان سلماس ، محمد رضایی بشیر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سلماس و بهمن آقاجان زاده رئیس اداره ثبت احوال شهرستان سلماس طبق قانون اعضای اداری هیات اجرایی و حجت الاسلام حبیب اله زارعی یالقوز آغاجی،علی کامرانی اهرنجانی، حسین رزمی بخشکندی، ابراهیم ابراهیمی، باقر حبیبی یوشانلوئی، جمشید یوسف زاده یالقوز آغاجی، جلال آهنگری و علی حامدی مغانجوقی از بین معتمدین به عنوان هیئت اجرایی انتخاب شدند.

771 هزار نفر امسال از طریق گمرک بازرگان تردد کردند

مدیرکل و ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: امسال 771 هزار و 562 نفر از طریق گمرک بازرگان تردد کرده اند.

پرویز تقوی افزود: از این تعداد مسافر 401 هزار نفر وارد آذربایجان غربی شده و 370 هزار نفر نیز از کشور خارج شده اند.

وی اضافه کرد: گمرک بازرگان رتبه نخست ورود مسافر در بین گمرکات این استان را کسب کرده است.

تقوی همچنین گفت: تعداد مسافران ورودی از طریق این گمرک یک درصد و تعداد مسافران خروجی از کشور نیز سه درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه گمرک بازرگان از نظر ورودی مسافر رتبه اول را در بین گمرکات آذربایجان غربی کسب کرده است، گفت: این گمرک از نظر درآمد نیز بیشترین سهم گمرکات استان را دارد.

مورد فوتي ناشی از آنفولانزا در ماکو گزارش نشده است

فرماندار ماكو گفت: تاکنون هیچ مورد مشکوک و مرگ و میر ناشی از آنفولانزا در شهرستان ماکو گزارش نشده است.

به گزارش ناي قلم، شاهین علیزاده در جلسه ستاد آنفولانزای شهرستان ماکو اظهار كرد: بدنبال شیوع بیماری آنفولانزا (N1H1) در مناطقی از کشور ستاد آنفولانزا به دبیری شبکه بهداشت و درمان شهرستان تشکیل و اقدامات پیشگیرانه و درمانی در زمينه جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شد.

وی افزود : علیرغم اینکه بیماری آنفولانزا در مناطقی از کشور موجب بروز مشکلاتی شده است ولی خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مشکوک و مرگ و میر ناشی از آنفولانزا در شهرستان ماکو گزارش نشده است.

فرماندار ماکو با تاکید بر رعایت بهداشت فردی و اطلاع رسانی در خصوص اقدامات پیشگیرانه بمنظور جلوگیری از مبتلا شدن به بیماری آنفولانزا گفت : در راستای مقابله با هرگونه بحران تمهیدات لازم اتخاذ و به حد کافی دارو های مورد نیاز ذخیره شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماکو هم در این جلسه گفت: با شروع فصل سرما بسیاری از بیماری های تنفسی نیز شیوع می یابد  و  بهترین راه مقابله با این بیماریها استراحت و رعایت بهداشت فردی و عمومی است.

قاسم زاده افزود: احتمال شیوع این بیماری در مکان های عمومی و تجمعی بیشتر است و باید افراد کهنسال، زنان باردار، کودکان زیر دو سال و افرادی که در آنها زمینه بیماری قلبی و عروقی وجود دارد بیشتر مراقبت کنند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا