اخبار
کد خبر : 12206 ۱۳۹۹/۱۲/۱۰   ۱۰:۴۰:۵۲

رئیس پلیس فتا استان متذکر شد؛
سرقت اطلاعات از طریق بروزرسانی اپلیکیشن عدالت همراه قوه قضاییه

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: پیام‌های جعلی که در فضای مجازی به شهروندان در راستای بروز رسانی اپلیکیشن عدالت همراه ارسال می‌‌شود فریبی برای به سرقت رفتن اطلاعات گوشی شهروندان است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: اخیرا شاهد ارسال پیامک‌هایی با عنوان "بروزرسانی اپلیکیشن عدالت همراه" از سوی هکرها به شهروندان هستیم، در این پیام‌ها از شهروندان خواسته شده تا اپلیکیشن عدالت همراه خود را به روز کنند در غیر این‌ صورت اپلیکیشن عدالت همراه آنها غیر فعال شده و دیگر خدماتی به آنها ارائه نمی‌دهد.

وی افزود: پیام‌هایی که از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان از طریق فضای مجازی ارسال می‌شوند هدف آنها چیزی جزء سرقت اطلاعات گوشی نیست.

نصرتی ادامه داد: شهروندان، اصلا به این پیام‌ها توجه نکرده و به لینک‌های ارائه شده در این پیام‌ها مراجعه نکنند، چرا که احتمال آلودگی سیستم آنها به بدافزارهای مخرب، جاسوسی و جعلی وجود دارد و تمامی اطلاعات گوشی اعم از پیامک‌ها، مخاطبین، عکس‌ها و... به سرقت خواهد رفت.

این مقام مسئول از هموطنان درخواست کرد: برای به روز رسانی اپلیکیشن عدالت همراه به وب سایت درگاه خدمات الکترونیک قضایی به آدرس اینترنتی https:‎//adliran.ir/‎ مراجعه کنند.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد، در صورت ارسال هرگونه پیام در فضای مجازی با عنوان " بروزرسانی اپلیکیشن عدالت همراه " در راستای نصب و به روزرسانی از طریق لینک‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های نامعتبر برایتان ارسال می‌شود خودداری کنند.

نصرتی خاطر نشان کرد: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرید و در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس https:‎//www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا