اخبار
کد خبر : 12202 ۱۳۹۹/۱۲/۱۰   ۰۹:۵۶:۴۱

معاون آموزش متوسطه استان متذکر شد
عدم دسترسی 14 هزار نفر از دانش‌آموزان آذربایجان غربی به امکانات سخت‌افزاری

 

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: عدم دسترسی 14 هزار نفر از دانش آموزان استانی به امکانات سخت افزاری نظیر گوشی و تبلت و غیره جهت استفاده در فضای مجازی  و محرومیت برخی مناطق استان از پوشش اینترنتی به خصوص در نواحی مرزی و عشایری و روستایی از مشکلات استان محسوب می‌شود.

به گزارش نای قلم، بابک حشمت در حاشیه نشست مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با مدیران، سرگروه‌های آموزشی، انجمن اولیا و مربیان و شوراهای دانش آموزی که به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: عدم آگاهی و اطلاع کامل برخی از همکاران به نرم افزارهای ویژه آموزش‌های مجازی نیز از مسایل قابل پیگیری بوده و نیاز ویژه جهت آموزش و برگزاری دوره های آموزشی نیز لازم است .

وی افزود: در راستای دستیابی دانش آموزان به شبکه شاد با هماهنگی‌ها و مساعدت‌های استاندار آذربایجان غربی و مدیرکل آموزش و پرورش استان، توسط مرکز آمار ایران 500 دستگاه تبلت به دانش آموزران نیازمند اهدا شد و رایزنی های لازم نیز با خیران و مجامع آنان و مخابرات نیزدر راستای رفع برخی مشکلات موجود انجام شده است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اذعان کرد: نرخ پوشش تحصیلی واقعی در دوره اول متوسطه از 88 درصد به 88.45 درصد افزایش یافته است.

حشمت تصریح کرد: احصا عوامل بازدارندگی و شناسایی اسمی بازماندگان از تحصیل و جذب 524 نفر به چرخه آموزش در دوره اول متوسطه جزو اقدامات امسال این معاونت در سال جاری بوده است.

وی اضافه کرد: معلمان در ایام کرونا با ایثار و تلاش‌های مضاعف خود با کمترین امکانات و تجهیزات آموزشی منازل شان را تبدیل مدرسه کردند تا چراغ دانش و علم آموزشی فروزان و روشن بماند.

حشمت افزود: ارتقا کیفیت آموزش ماموریت اصلی مدیران و معلمان بوده و تمام تلاششان در این مجموعه در استان در راستای تحقق این امر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دوره متوسطه اول حدود یک هزار و 535 محتوای آموزشی در ایام کرونا تولید شده است که بیش از 800 محتوا در نرم افزار شاد و سایت اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی بارگذاری شده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا