Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12164 ۱۳۹۹/۱۲/۰۵   ۲۰:۵۰:۱۷

به صورت ويدئو كنفرانس؛
26 روستای آذربایجان غربی از نعمت آب شرب برخوردار شدند

 

در هفته چهل و دوم از پویش هرهفته – الف – ب – ایران 256 طرح‌ آبرسانی روستایی در 9 استان کشور به بهره‌برداری رسید که سهم استان آذربایجان غربی از این تعداد 26 روستا بود.

به گزارش نای قلم، وزیر نیرو در آئین افتتاح طرح های آبرسانی به ۲۵۶ روستا در ۹ استان کشور که به صورت ويدئوكنفرانس و در هفته چهل و دوم پويش هر هفته_الف_ب_ايران برگزار شد، اظهار کرد: خدمت رسانی به جمعیت روستایی و حفظ آنها در روستاها یکی از اولویت های سیستم های حکمرانی است که در کنار خدمات برق، جمع آوری فاضلاب و ارتباطات، آب شرب از جایگاه مهم و ویژه ای برخوردار است.

رضا اردکانیان با بیان اینکه پیش از انقلاب خدمات چندانی در روستاها وجود نداشت و بسیاری از روستاها نیز ناشناخته بودند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به اين گروه از جامعه براي نیل به استقلال كشور، در اولويت قرار گرفت.

وی گفت: تا پیش از دولت یازدهم کمتر از یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور از شبکه های آب سالم و پایدار برخوردار بودند که این رقم درحال حاضر به 9 میلیون و 400 هزار نفر رسیده است.

وزیر نیرو افزود: در هر سال فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از یک میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار وصل شده و تعداد روستاهای متصل به شبکه نیز به بیش از 15 هزار روستا رسیده است.

اردکانیان اظهار امیدواری کرد، با اتمام طرح های در دست اجرا و ادامه فعالیت دولت دوازدهم تا نیمه سال آینده،‌ جمعيت روستايي برخوردار از آب شرب سالم و پايدارکشور به بيش از 10 ميليون نفر خواهد رسيد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی هم با اشاره به این‌که 30 هزار نفر از جمعیت روستایی استان از نعمت آب شرب بهره‌مند شدند، گفت: برای آب‌رسانی به 26 روستای آذربایجان غربی 225 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه شده است.

آیدین رحمانی رضائیه امروز پنجم اسفندماه در مراسم آب‌رسانی به ۲۶ روستای استان که به‌صورت نمادین در روستای یادگارلو شهرستان نقده در راستای پویش هر هفته الف_ب_ایران برگزار شد، اظهار داشت: با بهره‌برداری از این تعداد طرح بیش از هشت هزار و 175 خانوار با جمعیت بالغ ‌بر 30 هزار و 214 نفر از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند.

وی ابراز داشت: اجرای ۵۸.۴ کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت ۱۸۰ مترمکعب، از اقدامات انجام‌شده در راستای آب‌رسانی به این روستاهاست.

معاون استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: ۸۶ درصد جمعیت روستایی آذربایجان غربی تحت پوشش قرار دارد و از ۲ هزار و ۸۳۸ روستای استان، یک هزار و ۹۶۷ روستا با ۲۶۹ هزار و ۵۰۰ خانوار و ۹۸۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت از خدمات مستقیم شرکت برخوردار هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این پروژه‌ها و سایر پروژه‌های در دست اجرا بتوانیم شرایط لازم برای بهره‌مندی و استفاده مردم از آب شرب را فراهم کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با بیان این‌که بایستی هر چه سریع‌تر تمامی روستاهای استان از نعمت آب شرب بهره‌مند شوند، گفت: 225 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای راه‌اندازی آب شرب این روستاها هزینه شده است.

وی بیان کرد: عمده منابع تأمین آب شرب روستاهای استان از طریق آب‌های زمینی است. آب شرب مورد نیاز روستاها از یک هزار و ۶۹۰ منشأ تأمین آب شامل ۸۴۷ حلقه چاه، ۸۰۳ دهنه چشمه، ۳۸ رشته قنات و ۲ مورد نیز از محل آب‌های سطحی تأمین و در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.

در ادامه مراسم رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این مراسم با اعلام اینکه برای اجرا و آماده بهره‌برداری شدن این طرح‌ها، 225 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی هزینه گردیده است، اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح ها، هشت هزار و 175 خانوار با 30 هزار و 214 نفر جمعیت از نعمت آب شرب سالم بهداشتی و پایدار برخوردارشدند.

 علیرضا رضوی، اجرای 58.4 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث مخزن آب به ظرفیت 180 مترمکعب را از اقدامات انجام شده در اجرای این طرح ها عنوان کرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا