اخبار
کد خبر : 1216 ۱۳۹۴/۰۹/۲۳   

اخبار ورزشی

ملّي پوش آذربايجان غربي چهارم آسيا شد

تیم ایروبیک ژیمناستیک سه نفره جوانان کشورمان به مقام سوم و مدال برنز مشترک مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت و علي خليلي ملي پوش شايسته آذربايجان غربي به همراه تيم 5 نفره كشورمان چهارم آسيا شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ژیمناستیک، مسابقات قهرمانی مردان آسیا كه با حضور 242 ورزشکار از 10 کشور آسیایی از روز جمعه 20 آذر ماه آغاز شده بود روز گذشته در شهر هوشی مین ویتنام به كار خود پايان داد.

در این دوره از مسابقات ژیمناست‌هایی از کشورهای استرالیا، چین، کامبوج، هنگ کنگ، ایران، ژاپن، مغولستان، کره جنوبی، تایلند و ویتنام و در سه گروه سنی: 12 تا 14 سال، 15 تا 17 سال و بالاي 18 سال به رقابت پرداختند و از ايران نيز تیم‌های ملی جوانان و بزرگسالان حضور داشتند.

در پايان اين رقابت‌ها تیم‌های ملی 3 نفره، 5 نفره و 2 نفره به صورت انفرادی در گروه سنی جوانان توانستند به فينال مسابقات راه يابند و در نهایت تیم ملی سه نفره جوانان کشورمان متشكل از سهند صفی‌زاده، علیرضا نبی‌پور و امیرحسین بنی اسد توانستند به صورت مشترک با تیم کره جنوبی بعد از تیم‌های ویتنام که در جایگاه اول و دوم ایستادند، در جایگاه سوم قرار گرفته و مدال برنز را بر گردن آويختند.

علي خليلي زيمناست شايسته آذربايجان غربي نيز در اين مسابقات به همراه تيم 5 نفره گروهي مقام چهارم آسيا را كسب كرد.

رزمی کار تکابی نائب قهرمان مسابقات جهانی هندوستان شد

یک ورزشکار تکابی توانست با درخشش در ششمین دوره مسابقات سازمان جهانی ورزش های رزمی (IMGC ) مدال نقره این دوره از مسابقات را کسب کند.

رئیس سبک ورزش رزمی آرنیس آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ساعد اسدی زرمی کار تکابی از سوی فدراسیون ورزش های رزمی در قالب تیم سبک آرنیس جمهوری اسلامی ایران به مسابقات جهانی IMGC اعزام شده بود.

عبادالله بخشی افزود: این ورزشکار توانست با پیروزی در چهار مبارزه رینگی در وزن 75 کیلوگرم و با پشت سرگذاشتن رقیبان خود به مقام نایب قهرمانی سبک رزمی آرنیس در مسابقات جهانی ورزش های رزمی هندوستان دست یابد.

وی اظهار کرد: در این وزن از مسابقات سبک آرنیس، ورزشکار فیلیپینی مدال طلا و ورزشکاری از کشور آمریکا مدال برنز را به خود اختصاص دادند.

بخشی گفت: در این دوره از مسابقات ورزشکاران 16 کشور در سبک آرنیس مسابقات جهانی IMGC هندوستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی اضافه کرد: تیم سبک آرنیس جمهوری اسلامی ایران نیز با 10 رزمی کار در این دوره از مسابقات حاضر شده بود.

به گفته بخشی، مسابقات سازمان جهانی ورزش های زرمی موسوم به IMGC به مدت یک هفته از چهاردهم تا هجدهم آذرماه در شهر دهلی نو در کشور هندوستان برگزار شد.

وی گفت: سبک آرنیس به علت بی خطر و کاربردی بودن امروزه در دنیا با استقبال فراوانی مواجه شده است که در کشور ما نیز تحت سبکی به همین نام و با مجوز شورای ساماندهی سبک های وزارت ورزش و جوانان زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی و در سطح کمیته در حال فعالیت است.

بخشی اضافه کرد: آرنیس از سلاح های قدیمی و تاریخی کشور فیلیپین بوده و قدمتی چند هزار ساله در این کشور دارد و از نوعی چوب سبک و مقاوم به طول حدود 72 سانتیمتر و قطر حدود دو سانتیمتر ساخته شده است و کاربرد فراوانی در دفاع از خود به خصوص در مقابل سلاح سرد دارد.

شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.

شکست برابر پیکان را جبران می کنیم

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه گفت: در بازی دیروز تنها سه امتیاز را از دست دادیم و به طور حتم در دیدار برگشت این شکست را جبران خواهیم کرد.

جهانگیرسید عباسی در مصاحبه با خبرنگار ایرنا، با اشاره به باخت تیمش برابر تیم پیکان و اعلام این که بازیکنان تیم شهرداری ارومیه در دیدار عصر یکشنبه اصلا خوب نبودند، افزود: بازیکنان حتی متوسط هم نبودند و این در حالی بود که تیم پیکان در تمامی مراحل بهتر از ما ظاهر شد.

وی بیان کرد: شکست در برابر این تیم طبیعی است چرا که هر کس خوب کار کند به طور معمول برنده نیز خواهد شد.

سرمربی تیم والیبال شهرداری ارومیه درپاسخ به این سئوال که برای نیم فصل دوم چه برنامه هایی در نظر دارید؟ گفت: پس از آسیب دیدگی پوریا فیاضی تیم ما با مشکلات و آسیب هایی رو به رو شد که در نیم فصل دوم برای رفع این مشکلات تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

سیدعباسی اضافه کرد: به طور حتم در تعطیلات نیم فصل نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت خود را تقویت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه چرا تیم شهرداری ارومیه در مقابل تیم پیکان در حمله تنوع نداشت، اظهار کرد: بازیکنان من در همه فاکتورها مقابل پیکان مشکل داشتند حتی اگر تنوع ایجاد می کردیم، باز هم موفق به شکست پیکان نمی شدیم.

وی تاکید کرد: پیکان یکی از کامل ترین تیم های لیگ برتر والیبال است و به سادگی نمی توان این تیم را شکست داد.

وی اظهار کرد: شهرداری ارومیه امروز تنها سه امتیاز این بازی را از دست داده است و به طور یقین در دور برگشت آن را جبران خواهیم کرد.

وی در خصوص مشکلات مالی باشگاه و اینکه مسئولان این تیم به تعهدات خود در قبال بازیکنان و کادر فنی عمل نمی کنند، گفت: من مدیر مالی نیستم وظیفه فنی و تمرینی تیم برعهده من است و بر همین اساس بهتر است این موارد را از مدیرعامل باشگاه سئوال کنید.

تیم پیکان در ادامه برگزاری رقابت های هفته یازدهم، روز یکشنبه تیم شهرداری ارومیه را با نتیجه سه بر صفر شکست داد و عنوان قهرمانی نیم فصل لیگ برتر والیبال را از آن خود کرد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا