اخبار
کد خبر : 12154 ۱۳۹۹/۱۲/۰۴   ۱۸:۳۳:۲۸

امسال؛
مرکز فوریت‌های پلیسی فتا در آذربایجان غربی راه‌اندازی می‌شود

 

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان از راه اندازی مرکز فوریت های پلیسی فتا در استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نای قلم، اکبر نصرتی امروز در نشست خبری اظهار کرد: این مرکز به صورت ۲۴ ساعته با هدف ارتقای مشارکت اجتماعی برای مقابله با جرایم حوزه فضای مجازی تا پایان سال جاری راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: کشف جرایم فضای سایبری در آذربایجان‌ غربی نسبت به مشابه سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتای استان تصریح کرد: 26 درصد جرائم سایبری در استان نسبت به مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

وی از کشف 102 درصدی جرائم سایبری در استان خبر داد و افزود: 22 درصد از این مجرمان زن و 78 درصد مرد بوده اند.

رئیس پلیس فتای استان اضافه کرد: از 102 درصد جرایم سایبری 48 درصد جرائم اقتصادی، 36 درصد اخلاقی و سه درصد سیاسی بوده که برداشت غیرمجاز از حساب افراد را 26 درصد شامل می‌شود.

نصرتی تصریح کرد: امسال 15 باند کلاهبردار در استان شناسایی و 46 متهم در خصوص برداشت غیر مجاز از حساب دیگران دستگیر شده است.

به گفته وی، در این زمینه مبلغ 25 میلیارد ریال وجوه کلاهبرداری کشف و به صاحبان اصلی عودت شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره انتشار شایعات و مطالب کذب در فضای مجازی گفت: نشر شایعات جهت جذب فالور و مخاطب برابر ماده ۷۴۶ قانون مجازات اسلامی، جرم و با متخلفین برخورد می‌شود.

نصرتی افزود: همچنین هرگونه انتشار پیام، تصویر و فایلی که به اعضای خانواده منتسب می‌شود قابل پیگیری است و خانواده‌ها در مواجه با چنین مواردی به پلیس فتا مراجعه تا صحت و سقم موضوع بررسی شود که این موارد برابر ماده ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی، حبس و جزای نقدی دارد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان ادامه داد: در هر ساعتی از شبانه روز وجهی از حساب شهروندان خارج شد، باید در سریع‌ترین زمان به پلیس فتا مراجعه تا حساب مقصد مسدود شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهروندان از سایت‌های شرط بندی خودداری کنند زیرا هر گونه تخلف و سو استفاده متوجه صاحبان کارت بانکی می‌شود، اضافه کرد: شهروندان در خرید و فروش ارز دیجیتال احتیاط کنند و زود اعتماد نکنند این مورد بیشتر آسیب پذیر است و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا