اخبار
کد خبر : 1215 ۱۳۹۴/۰۹/۲۳   

اخبار کوتاه شهرستان ها

چهار رشته جدید تحصیلی در مقطع دکترای دانشگاه آزاد خوی ایجاد شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوی گفت: چهار رشته جدید تحصیلی در مقطع دکترای این دانشگاه ایجاد شده که از ترم جدید تحصیلی دانشجو پذیرش می شود.

علیرضا لطفی اظهار کرد: در راستای گسترش تحصیلات تکمیلی در این مرکز آموزش عالی، تعداد رشته های دکترای تخصصی این دانشگاه از یک به پنج رشته افزایش یافت.

وی رشته های جدید دکترای تخصصی این دانشگاه را ادبیات فارسی، ریاضی با گرایش آنالیز، علوم قرآن و حدیث و دکترای کشاورزی با گرایش زراعت اعلام کرد و افزود: پیش از این نیز رشته تاریخ و تمدن ملل اسلامی در این دانشگاه ایجاد شده بود.

وی از افزایش تعداد رشته های کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون در این دانشگاه 23 رشته در مقطع کارشناسی ارشد ایجاد شده بود که 18 رشته جدید به آنها اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد خوی اظهار کرد: مهندسی عمران - سازه، مهندسی کامپیوتر - نرم افزار، علوم کامپیوتر، اقتصاد اسلامی - بانکداری اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مهندسی عمران - سازه های هیدرو لیکی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ریاضی کاربردی - تحقیق در عملیات، ریاضی محض - جبر، زمین شناسی - زیست محیطی، زمین شناسی - تکنوتیک، فیزیک - حالت جامد، زبان و ادبیات فارسی، مهندسی کشاورزی - علوم و تکنولوژی بذر، مهندسی کشاورزی - سازه های آبی، مهندسی کشاورزی - زراعت، شیمی آلی، علوم باغبانی - گیاهان ادویه و دارویی، روان شناسی اسلامی - روانشناسی مثبت گرا، آموزش زبان انگلیسی، آموزش و بهسازی منابع انسانی، علوم تربیتی - برنامه ریزی درسی، علوم تربیتی - آموزش و پرورش پیش دبستانی، مهندسی مگاترونیک - اتوماتیک و کنترل تولید، مهندسی مگاترونیک - طراحی ربات ها و سیستم های مگاترونیکی، مهندسی مگاترونیک - ارتباطات جنبی انسان ماشین کامپیوتر، مدیریت ورزشی - مدیریت راهبردی در سازمان های ورزشی، علوم و فناوری نانو - نانو شیمی، مهندسی فناوری اطلاعات - مدیریت سیستم های اطلاعاتی، مدیریت دولتی - خط و مشی گذاری عمومی، مدیریت ورزشی - مدیریت بازاریابی در ورزش، علوم تربیتی - برنامه ریزی آموزشی، روانشناسی تربیتی، مدیریت اجرایی، مدیریت آموزشی رشته های اضافه شده را شامل می شوند.

به گزارش ایرنا وی اضافه کرد: همه رشته های جدید ایجاد شده دراین دانشگاه در دفترچه راهنمای پذیرش امسال درج شده و علاقمندان می توانند با مراجعه به دفترچه در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

رهایی 15 خودرو در مسیر اشنویه ـ ارومیه از برف و کولاک

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 15 دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در مسیر اشنویه ـ ارومیه با تلاش امدادگران هلال احمر رهایی یافتند.

جابر ثوابی افزود: با آغاز موج جدیدی از بارش برف و کولاک، امدادرسانی در جاده های مواصلاتی استان با جدیت تمام آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طی دیشب و امروز 15 دستگاه خودرو با 40 سرنشین به علت کولاک در جاده گرفتار شده بودند که با امدادرسانی به موقع امدادگران هلال احمر رهایی یافتند.

ثوابی ادامه داد: اکنون 12 پایگاه ثابت، هشت پایگاه موقت و چهار پایگاه کوهستان در سطح استان در آماده باش کامل به سر می برند.

وی افزود: در بارندگی ها و کولاک هفته گذشته بیش از یک هزار و 970 خودرو گرفتار در کولاک با 6 هزار و 700 نفر سرنشین از خدمات امدادرسانی شامل بستن زنجیر چرخ، تغذیه اضطراری و توزیع پتو بهره مند شدند.

وی گفت: روزانه 70 دستگاه آمبولانس و خودروی امدادی در جاده های استان تردد کرده و به آسیب دیدگان امداد رسانی می کنند.

ثوابی ادامه داد: در عملیات امدادرسانی روزانه 150 امدادگر، نجاتگر و داوطلب در اختیار هلال احمر استان به کارگیری می شوند.

جريمه يک ميليارد و 150 ميليون ريالي دو واردکننده البسه و لوازم آرايش در مهاباد      

یک وارد کننده لباس خارجی غیر قانونی در مهاباد به جزای نقدی محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی گفت: ازمتهم این پرونده40 گونی البسه خارجی کشف شد که شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز وی را به پرداخت650 میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

محمد اقوامی میزان محکومیت پرونده‌های البسه را طی هفته جاری در استان بنا بر اعلام شعب تعزیرات حکومتی شهرستان‌های آذربایجان غربی بالغ بریک میلیارد و 100 میلیون ریال عنوان کرد.

وی همچنین به ضبط یک دستگاه خودرو حامل 12 هزار عدد لوازم آرایشی قاچاق در مهاباد اشاره کرد و گفت :متهم این پرونده هم پس از طی مراحل قضایی به پرداخت 460 میلیون ریال جریمه محکوم شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا