اخبار
کد خبر : 12129 ۱۳۹۹/۱۱/۳۰   ۲۰:۴۹:۴۹

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:
تعداد کل فوتی‌ها در آذربایجان غربی به 3580 نفر رسید

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: تعداد کل فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۵۸۰ نفر رسید.

به گزارش نای قلم، جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۳۹۳ نفر به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی مبتلا شدند که نزدیک به ۲۰ درصد آنان در مراکز درمانی تحت مداوا قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: با اضافه شدن ۸۱ بیمار کرونایی دیگر، کل بستری های ناشی از سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۴۷۸ نفر رسید که از این تعداد، ۲۵۴ نفر مشکوک و ۲۲۴ نفر مبتلا هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین از کل بستری شدگان، ۱۳۷ نفر شامل نزدیک ۳۰ درصد آنان در بخش مراقبت های ویژه بوده و ۳۱ نفر نیز به ونتیلاتور متصل هستند.

آقازاده از فوت چهار نفر دیگر شامل ۲ نفر در خوی و ۲ نفر در سلماس بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد،

وی تاکید کرد: رعایت پروتکل ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و دوری از دورهمی های خانوادگی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت شهرستان‌های ارومیه، خوی در شمال و میاندوآب، نقده و اشنویه در جنوب آذربایجان غربی نارنجی است، افزود: نارنجی شدن وضعیت این شهرستان‌ها در شمال و جنوب استان نشان دهنده کاهش رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط شهروندان است.

آقازاده اضافه کرد: وضعیت شهرستان‌های پلدشت و چالدران در شمال استان نیز آبی بوده که امیدواریم با رعایت توصیه‌های بهداشتی در این ۲ شهرستان، شاهد حرکت آن‌ها به سمت زرد نباشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: به همراه شهرستان‌های مهاباد، پیرانشهر، بوکان، سردشت، تکاب، شاهین دژ، اشنویه، چایپاره، شوط و ماکو نیز وضعیت زرد دارند، ولی وضعیت آن‌ها بسیار شکننده بوده و با کمی سهل انگاری احتمال حرکت به سمت وضع نارنجی را دارند.

تاکنون ۱۱۰ هزار و ۴۴۸ نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده که حدود هفت درصد کل مبتلایان کشور و یک هزارم کل مبتلایان دنیا را تشکیل می دهد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا