اخبار
کد خبر : 12120 ۱۳۹۹/۱۱/۲۹   ۲۰:۴۶:۴۱

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد
بهره‌برداری از پروژه‌های حوزه فاوای آذربایجان غربی

 

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از اجرایی شدن پروژه‌های حوزه ارتباطات استان در پنج بخش دولتی و خصوصی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 383 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش نای قلم، قاسم جلیلی‌نژاد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: این پروژه‌ها در بخش توسعه و ارتقاء ارتباطات شهر و روستا در جهت توسعه شبکه ملی ارتباطات و تحقق ایران هوشمند اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: با ارتقاء 12 سایت از تکنولوژی 2G  به 3G ، 4G ، ایجاد 31 سایت جدید و 87 کیلومتر فیبر نوری روستایی برای کاهش شکاف دیجیتالی و بهبود ارتباطات استان در مناطق محروم از محل اعتبارات طرح USO هزینه شده است.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اینکه این آمار مربوط به اقدامات صورت گرفته در شش ماهه دوم سال جاری است، افزود: توسعه کافو نوری، شبکه فیبر و انتقال شرکت مخابرات استان، توسعه شبکه دیتای به میزان 470 گیگابیت بر ثانیه شرکت ارتباطات زیرساخت استان و ایجاد سایت جدید و ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود توسط اپراتورهای ارتباطی از دیگر اقدامات انجام شده این بخش در بیش از 10 شهر و 220 روستای استان است.

مدیر کل ارتباطات استان تصریح کرد: وزارت ارتباطات در شرایط سخت کنونی با وجود تمام موانع برای تامین تجهیزات ارتباطی نه تنها به تکالیف خود در برنامه ششم توسعه که تأمین زیرساخت‌های ارتباطی 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان بود، جامع عمل پوشانده بلکه علی رغم شیوع ویروس کرونا، پوشش حداکثری اینترنت در روستاها را جز اولویت های اصلی در برنامه کاری خود قرار داده است، که تحقق آن نیازمند حمایت های همه حوزه ها از جمله دولت و مجلس شورای اسلامی است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا