اخبار
کد خبر : 12118 ۱۳۹۹/۱۱/۲۹   ۲۰:۱۸:۴۷

در اسفندماه در ارومیه؛
کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی مراقبت‌های دارودرمانی افتتاح می‌شود

 

 متخصص داروسازی بالینی و فلوشیپ فارماکوتراپی از افتتاح کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی مراقبت‌های دارودرمانی در اسفندماه خبر داد.

به گزارش نای قلم، شایسته غیبی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: کلینیک مشاوره و مراقبت‌های دارودرمانی تدبیر به عنوان یک مرکز آموزشی، پژوهشی و خدماتی زیرمجموعه داروخانه تدبیر از اسفندماه و در محل کلینیک و دی کلینیک تدبیر طبقه سوم واحد شش آغاز به کار می‌کند.

وی افزود: هدف از راه‌اندازی این مرکز بالا بردن کیفیت زندگی بیماران، ارتقاء سلامت جامعه و بهبود اثربخشی روند درمان از طریق ارائه خدمات مشاوره و مراقبت‌های جامع دارویی است.

متخصص داروسازی بالینی و فلوشیپ فارماکوتراپی اضافه کرد: بیماران می‌توانند در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16 الی 20 با مراجعه حضوری و به شکل رایگان از خدمات این مرکز بهره‌مند شوند همچنین بیماران می‌توانند برای بررسی جامع رژیم دارودرمانی خود از طریق شماره تلفن 190 ارتباط برقرار کنند.

غیبی آموزش نحوه استفاده از داروها و دستگاه‌های مختلف دارویی (داروهای استنشاقی و تزریقی و ....) به بیمار، مشاوره اولیه در زمینه مشکلات پزشکی برای ارجاع مناسب به متخصص مربوطه، بررسی عوارض جانبی داروها و تداخلات دارویی در برنامه دارویی و ارائه راهکاری برای مدیریت این موارد، مراقبت های اولیه سلامت (کنترل فشار و قند خون)، غربالگری بیماری‌های مزمن و تشکیل پرونده دارویی برای بیماران مبتلا به بیمای های مزمن و پیگیری روند درمانی آنها، مشاوره تنظیم دوز داروهای خاص (وارفارین)، مشاوره در ارتباط با امکان جایگزینی دارویی در مورد کمبود دارویی و مشاور تخصص همکاران داروساز و پزشک و سایر اعضای کادر درمان را از خدمات ارائه شده در این مرکز مشاوره ای عنوان کرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا