اخبار
کد خبر : 12084 ۱۳۹۹/۱۱/۲۵   ۲۰:۳۶:۲۸

دیشب اتفاق افتاد؛
طعمه حریق شدن حدود 50 مغازه در آتش‌سوزی بازارچه مهاباد

 

حدود 50 مغازه در آتش‌سوزی بازارچه مهاباد طعمه حریق شدند.

به گزارش نای قلم، بازارهای قدیمی با سیستم‌های برقی و گرمایشی نامناسب، هر آن ممکن است با آتشی فراگیر فرو ریزند و تهدیدی برای جان و مال مردم شوند.

بازارچه اصغری مهاباد هم یکی از این اماکن است که علیرغم هشدارهای قبلی دیشب دچار آتش‌سوزی شد، در این آتش‌سوزی حدود 50 مغازه به کلی در آتش سوخت.

این آتش‌سوزی حدود 30 دقیقه بامداد روی داد که بلافاصله آتش‌نشانان و نیروهای امدادی به محل اعزام شدند اما تجمع بیش از حد مردم، سرعت عمل را از امدادگران گرفته بود.

رحمان احمدی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: در این عملیات پنج  دستگاه ماشین سنگین و سه دستگاه ماشین سبک آتش‌ نشانی حضور داشتند اما به علت عدم نفوذ نیروهای آتش‌ نشان به داخل بازارچه، شعله های آتش زیادتر شد تا اینکه با تخریب دیوارها مأموران وارد بازارچه شدند و پس از سه ساعت تلاش آتش را مهار کردند.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد هم گفت: در اولین فرصت پس از اطلاع از حادثه، شورای مدیریت بحران تشکیل و علاوه بر امکانات شهرستان مهاباد از شهرهای نقده و میاندوآب و البته پتروشیمی مهاباد هم برای کنترل آتش استفاده شد.

عارف خدرلو افزود: مسئولان درحال برآورد خسارات هستند اما براساس برآوردهای اولیه به حدود 30 درصد از اصناف بازارچه خسارت وارد شده که حتماً در راستای حمایت از آنها تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا