اخبار
کد خبر : 12058 ۱۳۹۹/۱۱/۲۳   ۲۰:۲۵:۴۸

با حضور مسوولان انجام شد؛
بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به 38 روستا و یک شهرک صنعتی آذربایجان غربی

 

۱۷ روستای شهرستان‌های سلماس، شوط و ماکو با شهرک صنعتی شوط با حضور استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

به گزارش نای قلم، علیرضا شیخی، در این مراسم در خصوص ویژگی فنی این پروژه ها گفت: برای بهره برداری از پروژه های گازرسانی روستایی و رساندن گاز به شهرک صنعتی شوط، ۲۵ کیلومتر شبکه گذاری صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ۲ روستای شهرستان شوط نیز با ضریب نفوذ خانوار روستایی ۲ درصدی در دست اجراست تا میزان بهره مندی خانوار روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی به ۹۴ درصد برسد.

شیخی اضافه کرد: هم اکنون ۴۸ روستا با ضریب نفوذ گاز طبیعی ۹۲ درصدی در شهرستان شوط از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

*گازرسانی به 7 روستای منطقه آزاد ماکو

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی سپس به پروژه های گازرسانی ماکو نیز اشاره کرد و اظهار داشت: امروز عملیات گازرسانی به هفت روستای ماکو نیز به بهره برداری رسید که برای اجرای آن نیز ۵۳ کیلومتر شبکه گاز طبیعی اجرا شده است.

شیخی ادامه داد: 2 هزار خانوار روستایی با بهره برداری از پروژه گازرسانی به این هفت روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

وی اظهار کرد: ۳۲ روستای ماکو نیز تحت عملیات گازرسانی قرار دارد که با بهره برداری از این تعداد عملیات اجرایی، میزان برخورداری خانوار روستایی ماکو نیز به ۹۰ درصد خواهد رسید.

*پروژه گازرسانی به سلماس

وی سپس به پروژه های سلماس نیز اشاره کرد و گفت: پنج روستای این شهرستان همزمان با سایر پروژه های شمال استان نیز به بهره برداری رسید.

شیخی در خصوص مشخصات این پروژه ها نیز گفت: با اجرای این پروژه ها، سه درصد به ضریب نفوذ گاز طبیعی خانوار روستایی سلماس اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: هم اکنون ۵۸ روستای سلماس از گاز طبیعی بهره مند هستند.

شیخی ادامه داد: برای تبدیل شدن آذربایجان غربی به استان سبز،  همتی عظیم و گام‌هایی بلند برداشته ایم  که ثمره آن را امروز با بهره برداری از صدها پروژه گازرسانی در دهه فجر شاهد هستیم و انشالله در آینده بسیار نزدیک، این آرزو محقق خواهد شد.

*گازرسانی ۹ روستای چالدران

وی در ادامه، افزود: پروژه های گازرسانی شهرستان چالدران در این استان نیز به مناسبت دهه فجر به بهره برداری رسید.

به گفته شیخی، این مراسم که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رئیس بهره‌برداری شهرستان های شرکت گاز استان آذربایجان غربی، امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره گاز چالدران و جمعی از مسئولان شهرستانی برگزار شد، گاز ۹ روستای این شهرستان افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی، طول لوله گذاری انجام گرفته برای گازدار شدن این روستاها را ۴۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، ۵۷۲ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.

*بهره‌برداری از فاز اول پروژه خط تغذیه گازرسانی محور زره‌شوران

در ادامه بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی در این استان، فاز اول پروژه خط تغذیه گازرسانی محور زره‌شوران تکاب نیز در همین ایام، به بهره‌برداری رسید.

شیخی در این مراسم که با حضور معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، فرماندار، امام جمعه و رئیس اداره گاز تکاب و جمعی دیگر از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: طول لوله‌گذاری انجام گرفته این طرح ۴۵ کیلومتر است و با اجرای این خط تغذیه، گازرسانی به ۲۸ روستای محور تخت سلیمان و همچنین کارخانجات و واحدهای صنعتی موجود در این محور، انجام می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا