Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 12047 ۱۳۹۹/۱۱/۲۱   ۱۴:۰۲:۲۹

همزمان با سراسر کشور؛
واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی آغاز ‌شد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون بیماری کووید ۱۹ امروز آستانه چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

به گزارش نای قلم، استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: طی یک سال گذشته کادر درمانی و دانشگاه علوم ‌پزشکی خدمت‌رسانی ایثارگرانه‌ای را انجام داده‌اند.

محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: در کنار واکسیناسیون باید رعایت موارد بهداشتی همچنان در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که سال آینده جامعه‌ای عاری از کرونا و بی‌خطر داشته باشیم ولی تا آن زمان باید پروتکل‌ها همواره رعایت شود.

استاندار آذربایجان غربی با ابراز نگرانی از بی‌تفاوتی ایجاد شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آذربایجان غربی افزود: اگر این عادی‌انگاری ادامه داشته باشد، شاهد خیز جدید کرونا خواهیم بود که بسیار خطرناک می‌تواند باشد.

جواد آقازاده نیز در این مراسم اظهار کرد: نوع واکسن استفاده شده در این واکسیناسیون، روسی و از نوع اسپوتنیک است.

وی توضیح داد: امروزتزریق واکسن روسی کرونا به ۴۳۵ نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همزمان با ۶۳۵ مرکز درمانی ایران، آغاز شد.

آقازاده تصریح کرد: فاز یک این واکسن تا پایان اسفندماه برای کارکنان بهداشت درمانی اعم از دولتی و خصوصی گروه یک و کارکنان بهداشتی درمانی گروه دو و معلولان ذهنی و جسمی و سالمندان مراکز تجمعی به تعداد چهار هزار و ۹۹۶ نفر تزریق می‌شود.

وی افزود: تزریق واکسن در فاز دو تا پایان بهار سال آینده برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای پرخطر یک و دو، افراد سنین مساوی و بالای ۶۵ سال، ودر فاز سه که تا پایان تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت برای افراد ساکن در مراکز تجمعی، خانم‌های باردار و افراد گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ ساله تزریق می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای خبر/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا