اخبار
کد خبر : 12025 ۱۳۹۹/۱۱/۱۸   ۱۷:۱۲:۲۱

رئیس پلیس فتا استان متذکر شد؛
فیشینگ، پشت پرده پیامک‌های تمدید آگهی

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: افرادی که به واسطه ارسال پیامک‌های تمدید آگهی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند، به دست قانون سپرده شدند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: با وصول مرجوعات متعدد قضايي به این پلیس مبني بر برداشت غيرمجاز از حساب شهروندان، موضوع به صورت ويژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته مشخص گردید که به افراد بزه دیده پیامکی جعلی منتسب به سایت دیوار با مضمون اتمام مدت زمان آگهی و درخواست تمدید آن ارسال شده بود.

این مقام مسئول بیان داشت: در این کلاهبرداری در قبال تمدید آگهی، پس از درخواست مبلغ ناچیز، کاربران جهت پرداخت وجه به لینک‌های جعلی پرداخت هدایت شده و اطلاعات حساب‌های بانکی آنان از این طریق به سرقت برده می‌رفت.

نصرتی ادامه داد: با اقدامات پلیسی، در این راستا دو نفر شناسایی و در تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شده اطلاعات تعداد بیش از سه هزار کارت بانکی به سرقت رفته است.

وی با بیان اینکه آن سوی پیامک‌های تمدید آگهی کلاهبرداری و هدایت به صفحات فیشینگ است، خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی به آن پاسخی نداده و توجه داشته باشند که پیامکی از طرف سایت دیوار جهت تمدید آگهی ارسال نمی‌شود.

این مقام انتظامی با معرفی سایت پلیس فتاwww.cyberpolice.ir  به عنوان پل ارتباطی، گفت: هموطنان از این طریق می‌توانند با پلیس در ارتباط بوده و صورت مشاهده هر گونه موارد خلاف قانون در فضای مجازی آن را با پلیس در میان بگذارند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا