اخبار
کد خبر : 12023 ۱۳۹۹/۱۱/۱۸   ۱۶:۵۱:۴۷

نماینده مهاباد در مجلس:
دست واسطه‌ها از بازار محصولات کشاورزی باید کوتاه شود

 

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید دست واسطه‌ها را از بازار محصولات کشاورزی کوتاه کند.

به گزارش نای قلم، جلال محمودزاده در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: لابی‌های واردات محصولات کشاورزی در وزارت صنعت، معدن و تجارت مانع از واگذاری اختیارات حوزه تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی می‌شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص افزایش قیمت محصول خیار در بازار، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت خیار در بازار دلالان هستند، قیمت 20 هزار تومانی این محصول تاثیری بر درآمد کشاورزان و تولیدکنندگان ندارد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، با اشاره به اینکه سود افزایش قیمت خیار در بازار به جیب دلالان می‌رود، ادامه داد: سموم و بذور مورد نیاز گلخانه‌داران تولیدکننده خیار با استفاده از ارز چهار هزار و 200 تومانی تامین می‌شد متاسفانه تخصیص ارز به این کالاها متوقف شده است.

محمودزاده با تاکید بر اینکه گلخانه‌داران سم و بذر مورد نیاز خود را با قیمت 10 تا 15 برابری از بازار آزاد تامین می‌کنند، عنوان کرد: حذف ارز دولتی واردات نهاده‌های مورد نیاز تولید خیار هزینه تمام شده هر کیلوگرم از این محصول را افزایش داده است.

وی با تاکید بر اینکه تنظیم بازار و بازاریابی محصولات کشاورزی وظیفه اصلی وزارت جهاد کشاورزی بوده اما متاسفانه دولت این اختیارات بر خلاف قانون را در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داده است، عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی می‌تواند عملکرد بهتری در زمینه تنظیم بازار محصولات کشاورز داشته باشد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا