اخبار
کد خبر : 12017 ۱۳۹۹/۱۱/۱۷   ۱۷:۳۹:۵۳

امروز؛
دومین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب برگزار شد

 

دومین کنگره مجمع زنان اصلاح‌طلب به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امروز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در ابتدای این کنگره پیام رییس دولت اصلاحات قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است: زنان جامعه ما در عرصه‌های گوناگون سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به خصوص در با شکوه‌تر کردن حرکت دوران‌ساز ملت ایران در پیش و پس از انقلاب اسلامی حضور و نقش درخشان و در خور تقدیر داشته‌اند هر چند آنگونه که باید و شاید نسبت به حقوق و حرمت این بخش مهم جامعه و زمینه‌سازی برای بهره‌گیری از توان و شایستگی آنان کاستی و کوتاهی کم نبوده است.

این پیام افزوده است: اینک که «جمهوری اسلامی» این دست‌آورد مبارک و ارزنده انقلاب، از بیرون با فشارها، تحریم‌ها، تهدیدها و توطئه‌ها روبرو است و از درون با رویکردها و عملکردهای ناصواب که موجب کم رنگ‌تر شدن «جمهوریت» نظام که مظهر حاکمیت مردم بر سرنوشت و مبتنی بر آزادی، برابری و شهروند به حساب آمدن همه اعضاء ملت از زن و مرد و وابستگان به اقوام و گرایشهای گوناگون و نیز سبب دورتر شدن از موازین و ارزشهای اسلامی (آنگونه که در انقلاب بود و معرفی شد)، گردیده است، بر همه ما از جمله زنان بیدار و آگاه و شجاع و متعهد است که نسبت به پاسداری از ارزشهای راستین و آرمان‌های والای انقلاب (نه آنچه احیاناً در تبلیغات رسمی ترویج و بیان می شود) و مطالبه آنها کوتاهی نکنیم و در شناخت حقیقت و آنچه به مصلحت انقلاب و ایران و ایرانی است و بیان آن و نیز ارائه راه کارهای تحقق آنها کوشا باشیم.

سپس زهرا صدراعظم نوری، دبیر مجمع زنان اصلاح طلب گزارشی از نحوه انتخابات امروز مجمع زنان اصلاح طلب ارائه کرد.

* پرچم فعالیت زنان اصلاح‌طلب را بالا نگه داشتیم

وی گفت: فرصت مناسبی فراهم شده است که ما بتوانیم علیرغم همه محدودیت‌ها، مشکلات، موانع و مسائلی که وجود دارد، پرچم تلاش و فعالیت زنان اصلاح طلب را ما همواره بالا نگهداریم و تلاش کنیم تا زنان ما از جایگاه مناسب برخوردار شوند و در جهت تقویت، تحکیم و ارتقای این جایگاه تلاش وافری داشته باشیم.

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب اضافه کرد: ما اولین کنگره را در سال ۹۶ برگزار کردیم و در طی سال‌های ۹۶ تا ۹۹ فعالیت‌های بسیاری داشتیم.

صدراعظم نوری اظهار کرد: از آنجایی که ما باید ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب را اجرا کنیم، از اوایل امسال در جلسات شورای مرکزی گفتگوهایی را در خصوص برگزاری دومین کنگره داشتیم و توسط شورای مرکزی کمیته‌ای به عنوان کمیته برگزارکننده کنگره انتخاب شد که باید همه جوانب و مسائل را مورد بررسی قرار می‌داد.

وی بیان کرد: کمیته با وزارت کشور هماهنگی‌های لازم را انجام داد و تأییدیه‌های لازم را از وزارت کشور و کمیسیون ۱۰ ماده احزاب اخذ کرد و در خصوص فعالیت استان‌ها برنامه‌ریزی کرد و با استان‌ها ارتباط برقرار شد و از آنها درخواست شد که حضور فعال داشته باشند و نمایندگان خود را برای حضور در کنگره معرفی کنند.

صدراعظم نوری ادامه داد: براساس ضوابط وزارت کشور ما باید با بخش خصوصی همکاری داشته باشیم که پلتفرم مناسبی را تهیه کنند به گونه‌ای اعضای کنگره حداقل ۳۰۰ نفر بتوانند هم زمان حضور داشته باشند و رأی دهند که خوشبختانه با بخش خصوصی و شرکت‌های با تجربه در اجرای مجازی برنامه و رأی گیری مجازی انجام شد و‌ کار به سرانجام رسید.

دبیر مجمع زنان اصلاح طلب گفت: با تلاش‌های دوستان در شورای مرکزی و نمایندگان مجمع در استان‌ها، اکثریت استان‌ها حضور فعال داشتند و‌ اعلام آمادگی کردند.

* آن طور که باید و شاید نسبت به حرمت زنان اقدان نشده است

دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب نیز با بیان سخنانی گفت: نقش سازنده زنان در مراحل پیروزی تأسیس و تثبیت انقلاب اسلامی ایران غیرقابل انکار و غیرقابل تردید است. هرچند به گفته رهبر اصلاحات، آن طور که باید و شاید نسبت به حقوق و حرمت این بخش مهم جامعه و زمینه‌سازی در جهت بهره مندی از توانایی و شایستگی آنان اقدام نکرده و کاستی و کوتاهی داشته‌ایم.

زهرا شجاعی اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط خاص حاکم بر جهان به علت شیوع ویروس کووید ۱۹ و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کنگره در فضای مجازی با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اعضای مجمع در تهران و استان‌های کشور برگزار می‌شود و امیدوارم زیرساخت‌های نه چندان مستحکم ارتباطات در فضای مجازی در کشور و تجربه نه چندان قوی جامعه در فعالیت و استفاده از تکنولوژی‌های جدید ارتباطی امکان موفقیت کامل را در این کار مهم برای ما فراهم سازد.

وی ادامه داد: در حوزه بین‌الملل آرایش سیاسی جهان در حال تغییر است اگر در قرن چهاردهم بازیگر اصلی در بازی‌های جهانی قدرت‌های دارای تسلیحات نظامی، رهبران اقتدارگرا و نهادهای بین المللی و منابع طبیعی مانند نفت و گاز و اقتصاد سرمایه‌داری بود؛ پیش‌بینی می‌شود که در قرن آتی نهادهای مدنی، دانایی و توانایی، قدرت دستیابی به تکنولوژی ارتباطی و اطلاعاتی، انرژی های جایگزین و فناوری های نوین اهمیت خواهد داشت.

*معرفی اعضای جدید شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب

سپس در دومین کنگره این حزب زهرا شجاعی، زهرا صدراعظم نوری، خدیجه جدا، اشرف بروجردی، شهناز رمارم، فرخناز مینایی پور، نادره رضایی، نیره اعظم خوش‌خلق و سیما، منصوره شایسته، ندا رحیم پور، معصومه حجتی، نرگس کریمی، فاطمه حسنی، موژان انصاری و هانیه گراییلی به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی مجمع زنان اصلاح طلب و میهن خمسه، مریم محمدی، فروغ پارسا و آذر محسنی آشتیانی به عنوان اعضای علی البدل و بازرسی انتخاب شدند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا