اخبار
کد خبر : 12000 ۱۳۹۹/۱۱/۱۵   ۲۱:۲۳:۰۴

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان:
۱۳۳ شبکه سرقت در آذربایجان‌غربی متلاشی شد

 

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: امسال ۱۳۳ شبکه سرقت در این استان شناسایی و متلاشی شده است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ سامان غنی زاده امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در قالب این شبکه‌ها، ۴۳۶ نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شده‌اند.

وی اضافه کرد: امسال هشت هزار و ۲۳۹ نفر سارق حرفه‌ای در این استان شناسایی و دستگیر شده‌اند که ۶۷ درصد از سارقان دارای سابقه اعتیاد به یکی از انواع مواد مخدر و ۵۳ درصد نیز سابقه تکرار جرم دارند.

وی ادامه داد: بیشترین رده سنی سارقان در آذربایجان غربی ۲۰ تا ۳۰ ساله است.

وی اظهار داشت: ۹۲ درصد از سرقت های صورت گرفته در این استان از جمله سرقت منزل، خانه باغ، اتومبیل، اماکن دولتی و خصوصی و  احشام بوده که کشف شده است.

غنی‌زاده افزود: ارزش ریالی اموال سرقتی در این استان ۶۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به اینکه ۹۰ نفر مالخر نیز در این مدت شناسایی و دستگیر شده‌اند، افزود: در این رابطه ۴۱ باب مغازه نیز پلمب شده است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۷ قتل در آذربایجان غربی صورت گرفته و ۱۱۰ درصد آنها کشف شده است.

غنی‌زاده با تاکید به اینکه رتبه کشوری استان از حیث فراوانی وقوع هجدهم کشوری است، خاطرنشان کرد: از حیث نرخ پیشگیری از جرم رتبه استان ۳۲ کشوری در بین ۳۴ انتظامی کشور است که جایگاه خوبی است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی در سال جاری ۱۱۰ درصد قتل‌ها کشف شده، اظهار کرد: ۱۷ فقره از قتل‌های مکشوفه در آذربایجان غربی مربوط به سایر استان‌ها بوده است.

غنی‌زاده ادامه داد: در سال جاری ۹۶ درصد پرونده‌های جعل با  دستگیری تعداد ۵۷۶ نفر جاعل و ۹۶ درصد پرونده‌های کلاهبرداری با دستگیری ۸۳۶ نفر کلاهبردار منجر به کشف شده است.

وی افزود: در سال جاری 13 هزار و 776 مورد خدمت در حوزه‌های انگشت‌نگاری و یا گواهی عدم سوءپیشینه خدمت ارائه شده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا