اخبار
کد خبر : 1199 ۱۳۹۴/۰۹/۲۱   

کارنامه ژنرال و شوالیه‌های جدید تراکتور

با استعفای تونی اولیویرا و موافقت هیئت مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز، امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی سرخپوشان تبریزی انتخاب شد.

به گزارش نای قلم به نقل از فارس در گزارشی سوابق قلعه‌نویی و دستیارانش بررسی شده است:

امیر قلعه‌نویی

بازیکنی که از تیم شاهین تهران شناخته شد، فوتبال را از اواخر دهه 50 با تیم جوانان راه آهن آغاز کرد. اردشیر لارودی و پرویز ابوطالب اولین کسانی بودند که او را برای تیم‌های پایه‌ای راه آهن انتخاب کردند و بعد ناصر ابراهیمی او را به تیم بزرگسالان راه آهن برد که توانست در سن 17 سالگی 3 گل در جام حذفی تهران در سال 1359 بزند. در این فصل راه‌آهن هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را در جام حذفی تهران شکست داد و تا فینال پیش رفت، اما با شکست در مقابل نیروی هوایی نایب قهرمان شد. او در سال 1360 به تیم ملی جوانان دعوت شد که نمایش قابل قبولی هم از خود ارائه کرد. چند ماه بعد ناصر ابراهیمی در اسفند 1360 از راه آهن به شاهین رفت.

در اواسط لیگ سال 66، پس از پیروزی 2 بر صفر شاهین در برابر پرسپولیس که با دو گل کریم باوی روی پاس‌های امیر قلعه‌نویی به ثمر رسید، شاهین را ترک کرد و به السد قطر رفت.

برای مدت حدود یک سال در قطر بازی کرد و همراه با السد قهرمان لیگ و جام حذفی قطر شد. در فصل بعدی (89–1988) السد قهرمان مسابقات جام باشگاه‌های آسیا شد. طبق تقویم مسابقات آن سال دیدارهای ماقبل نهایی باشگاه‌های آسیا در تابستان و پاییز 1367 و دیدارهای رفت و برگشت فینال در بهار 1368 برگزار می‌شد. قلعه نویی پیش از بازی‌های نهایی از السد جدا شده بود و در اسفند 1367 به استقلال پیوست. به همین دلیل قهرمانی باشگاه‌های آسیا همراه با السد در کارنامه‌اش ثبت نشد.

قلعه‌نویی در زمستان 1367 به تهران بازگشت و به باشگاه استقلال تهران پیوست و تا پایان دوران بازی‌اش در این تیم ماند، اما بیشتر دوران فوتبالی خود را در استقلال سپری کرده و سابقه بازی ملی هم دارد.

وی پرافتخارترین مربی لیگ برتر به شمار رفته و سه بار استقلال تهران و دو بار سپاهان اصفهان را قهرمان لیگ برتر کرده است. دو قهرمانی در جام حذفی با تیم استقلال تهران نیز در کارنامه وی به چشم می‌خورد.

دو نایب قهرمانی و یک مقام سومی با تیم استقلال و یک نایب قهرمانی با تیم تراکتورسازی این مربی را در لیگ برتر متمایز از سایر مربیان کرده است.

یک دوره نیز در نیم فصل سرمربی تیم مس کرمان شده و این تیم را از خطر سقوط نجات داده بود.

وی دو سال هم مربی تیم ملی بود که با این تیم قهرمانی جام غرب آسیا را کسب کرد، اما در جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران با هدایت وی در مرحله یک چهارم نهایی برابر کره‌جنوبی مغلوب شده و حذف شد.

وی چهار دوره تیم با تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشته است که دو بار تیم‌هایش در مرحله گروهی حذف شده اما یک دوره سپاهان را تا یک چهارم و یک دوره استقلال را تا نیمه نهایی این رقابت‌ها رسانده بود.

وی در طی این 4 دوره در این جام در مجموع 31 بازی 14 برد، 10 مساوی، و 7 باخت را در کارنامه خود دارد.

ایمان عالمی

بازیکن سابق تیم استقلال پس از پایان دوره بازیکنی، ابتدا به عنوان مسئول تیم‌های پایه و آکادمی فوتبال باشگاه استقلال منصوب شد. وی سابقه مربیگری در تیم استقلال جنوب را داشته و در استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز نیز دستیار قلعه‌نویی بوده است.

رحمان رضایی

ملی پوش سابق و نخستین لژیونر ایرانی در لیگ ایتالیا سال 91 از دنیای بازیگری خداحافظی کرده و سال 92 مدیر تیم های پایه پیکان بوده و سال 93 دستیار لطیفی در تیم راه‌آهن تهران بود. وی به نوعی عضو جدید کادر دستیاران قلعه‌نویی محسوب می‌شود.

ستار همدانی

در بین مربیان جدید تنها فردی است که سابقه بازی برای تیم تراکتورسازی داشته است و متولد تبریز است. ستار همدانی در دوران بازیکنی قابلیت بازی در اکثر پست‌ها را داشته و رکورد دار بازی در تیم‌های مختلف است.

وی چند سالی است که یکی از دستیاران ثابت قلعه‌نویی بوده و در دوره قبلی حضور قلعه‌نویی، ستار همدانی نیز در تراکتورسازی حضور داشت.

قادر رحیم‌زاده

پای ثابت دستیاران تراکتورسازی در دو سال اخیر است. وی دستیار رسول خطیبی در تراکتورسازی بود اما بعد از رفتن رسول، به طور موقت تمرینات تیم را به وی سپردند.

وی ابتدا جزو دستیاران تونی نبود اما نتایج متزلزل این مربی پرتغالی سبب فشار باشگاه به وی برای استفاده از دستیار ایرانی شد که تونی، رحیم‌زاده و پژمان را به جمع دستیاران خود را افزود.

استعفای تونی و قطع همکاری باشگاه با وی شامل دستیاران پرتغالی وی نیز بوده، اما قلعه‌نویی از تداوم همکاری دو دستیار ایرانی تونی با تراکتورسازی نامبرده بود.

بیاض پورممی

ملی‌پوش سابق دوهای ماراتن و صحرانوردی که قهرمانی آسیا را نیز در کارنامه خود دارد، به عنوان مربی بدنسازی تیم تراکتورسازی معرفی شد. وی دوره‌های بدنسازی در فوتبال را سپری کرده و اخیرا نیز دوره کاربرد GPS در فوتبال را گذرانده بود. پورممی در دوره قبلی حضور قلعه‌نویی در تبریز نیز مربی بدن‌سای تیم تراکتورسازی بوده و سابقه فعالیت در باشگاه ماشین‌سازی تبریز را نیز در کارنامه دارد.

جلال بشرزاد

حضور وی در تراکتورسازی قطعی نشده اما در مذاکرات ابتدایی برای حضور در تراکتورسازی اعلام آمادگی کرده و سابقه بازی در شهرداری تبریز و مربی دروازه‌بانان تراکتورسازی را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا