اخبار
کد خبر : 11958 ۱۳۹۹/۱۱/۱۱   ۲۱:۴۷:۱۰

امسال؛
مجوز پنج پروژه سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان غربی به تصویب رسید

 

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی گفت: در سال جاری تا کنون مجوز پنج پروژه سرمایه گذاری خارجی در استان به تصویب رسیده است.

به گزارش نای قلم، حبیب تربتی امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه‌گذار این پروژه‌ها از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عربستان است.

وی حجم سرمایه مصوب پنج پروژه را حدود 13 میلیون دلار اعلام کرد.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان، با تاکید بر رفع مشکلات گمرکی و شناسایی اراضی ملی قابل سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: بخش عمده مشکلات در کسب و کار و سرمایه‌گذاری‌ها مربوط به واگذاری زمین و تامین امکانات زیرساختی است که تلاش می‌کنیم قوانین و مقرراتی که برای فعالان اقتصادی ایجاد مشکل می‌کند را شناسایی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین مشوق بسیار خوبی برای حضور سرمایه‌گذاران در استان است که می‌تواند در تسریع روند جذب سرمایه‌گذار کمک موثری باشد.

تربتی ادامه داد: معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، ایجاد زیرساخت‌ها و تلاش برای رفع موانع این بخش از جمله اقدامات مهم و ضروری است که در این راستا بسته‌های سرمایه‌گذاری استان شامل قابلیت‌ها، توانمندی‌های استان، مشوق‌های قانونی، فرصت‌ها و اولویت‌های سرمایه ‌گذاری تهیه شده است.

وی یادآور شد: بر اساس شاخص های ۲۸ گانه بهبود فضای کسب و کار و نظرسنجی فعالان اقتصادی، آذربایجان غربی در سال‌های 97 و 98، رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده است.

آذربایجان غربی طی سال های گذشته رتبه دو رقمی در خصوص فضای کسب و کار داشت که این رده با تلاش دولت تدبیر و امید، به رتبه نخست رسید.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا