اخبار
کد خبر : 11956 ۱۳۹۹/۱۱/۱۱   ۲۱:۴۴:۱۵

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان:
تخصیص 62 درصد اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای مصوب آذربایجان غربی

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی میزان اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای مصوب استان در سال جاری را 19 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تا پایان دی ماه 62 درصد تخصیص یافته است.

به گزارش نای قلم، داود غفارپور امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میزان پیش‌بینی درآمد برای ۱۰ ماه امسال ۱۳ هزار و ۵۶۳ میلیارد ریال بود، این در حالیست که در این مدت، ۱۴ هزار و ۴۳۳ میلیارد ریال درآمد وصول شده است.

وی سپس افزود: درآمد پیش‌بینی شده برای استان در سال جاری حدود ۱۶ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال بود که در ۲ ماه باقی مانده تنها یک هزار و ۸۴۳ میلیارد ریال از آن باقی است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، امسال ۸۲ درصد درآمدهای آذربایجان غربی مربوط به مالیات بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: 2 میلیون و 277 هزار نفر در استان دارای سهام عدالت هستند که از این تعداد بالغ بر یک میلیون و 4 هزار نفر روش مستقیم و یک میلیون و 273 هزار نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی با آزادسازی سهام عدالت، مشمولان ‏سهام عدالت می‌توانستند از اردیبهشت ماه امسال با انتخاب یکی از دو روش مستقیم و یا غیرمستقیم ‏نسبت به تعیین نحوه مدیریت سهام متعلق به خود تصمیم‌گیری کنند.

این مقام مسوول افزود: در روش مستقیم، مردم مالکیت تعدادی سهام از شرکت‌های بورسی را در اختیار می‌گیرند که یا با حفظ آن از سود سالانه و یا با عرضه آن در بورس و کسب عایدی ناشی از فروش بهره می‌برند.

غفارپور پرداخت سود سهام عدالت در روش غیرمستقیم را منوط به ثبت نام سهام داران در سامانه سجام دانست و تاکید کرد: در این روش سود سهام عدالت افراد به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات فردی و هویتی به حساب فرد واریز نمی‌شود و در حساب شرکت سرمایه گذاری می‌ماند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ادامه داد: سهام داران در این روش باید برای فروش سهام و مشاهده کل دارایی‌ها در سبد سهام عدالت در سامانه سجام ثبت نام کنند.

وی از پذیرش نماد شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت آذربایجان غربی در سازمان ‏بورس کشور با عنوان "وساغربی" خبر داد و گفت: مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را ‏انتخاب کرده اند می‌توانند سهام خود را از شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان به فروش ‏برسانند.

غفارپور تصریح کرد: مالکان سهام عدالت به منظور برخورداری از منافع و امتیازات آتی شرکت مذکور از جمله انتفاع از سود شرکت، باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

به گفته وی، سهام داران برای شرکت در برگزاری مجمع الکترونیکی و انتخابات هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان باید در این سامانه ثبت نام کنند.

غفارپور اضافه کرد: زمان ثبت‌نام اعضای هیات مدیره شرکت تعاونی سهام عدالت تا پایان هفته جاری زمان ثبت‌نام تمدید شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ‏همچنین گفت: امکان انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث وجود دارد، به طوری که وارث این افراد می‌توانند پس از انجام انحصار وراثت به صورت حضوری با مراجعه به سازمان‌های مربوط اقدام کنند.

غفارپور اضافه کرد: پس از انجام دادن انحصار وراثت، یکی از وراث با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری می‌کند و شرکت سپرده‌گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می‌دهد.

وی دریافت گواهینامه الکترونیکی، دریافت سود سالانه، امکان وثیقه گذاری برای دریافت وام، اخذ کد معاملاتی بورس اوراق بهادار، امکان خرید و فروش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی و سهام در بازار، امکان استفاده از خدمات کارگزاری‌ها و امکان ثبت‌نام به عنوان نامزد تصدی هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان را از جمله مزیت های ثبت‌نام در سامانه سجام اعلام کرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا