اخبار
کد خبر : 11955 ۱۳۹۹/۱۱/۱۱   ۱۷:۱۹:۴۷

مدیر عامل شرکت گاز استان تاکید کرد
طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه‌ها؛ راهکاری مهم در کاهش گازبهای مصرفی

 

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، راهکاری مهم و اساسی در مدیریت مصرف و کاهش هزینه گاز بهای مصرفی واحدهای مسکونی و تجاری است.

به گزارش نای قلم، علیرضا شیخی در جمع خبرنگاران با تشریح طرح ملی بهینه‌سازی موتورخانه واحدهای مسکونی و تجاری اظهار کرد: در راستای اهداف مسوولیت‌های اجتماعی، این طرح ملی با هدف جلوگیری از اتلاف منابع گازی و مدیریت مصرف مشترکان، توسط شرکت ملي گاز ايران به شركت‌هاي تابعه ابلاغ شده كه با اجراي اين طرح، در مصرف گاز طبيعي حدود 10 درصد صرفه‌جويي حاصل مي‌شود.

وی با دعوت از مشترکان گاز طبیعی در استان برای بهره‌مندی از مزایای این طرح با رویکرد شناسایی عوامل هدر رفت گاز ناشی از عدم مصرف بهینه موتورخانه‌ها تاکید کرد: اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه واحد‌های مسکونی و تجاری سه اقدام اساسی شامل تنظیم مشعل، نصب رسوب‌گیر و عایق‌کاری، به نحو موثری مصرف انرژی و هزینه‌های ناشی از آن را کاهش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۱۷ هزار و ۶۰۰ موتورخانه خانگی و تجاری در آذربایجان‌غربی وجود دارد که تاکنون ۲۸۹ مشترک شرکت گاز استان آذربایجان‌غربی در این طرح ثبت نام کرده‌اند.

شیخی، با اشاره به اینکه آذربایحان‌غربی از لحاظ تعداد ثبت نامی‌ها در طرح بهینه سازی موتورخانه ها رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: تعداد مجریان ثبت نام کننده در این طرح نیز ۳۲۱ نفر بوده که تاکنون قرار داد اجرای بهینه‌سازی ۱۵ موتورخانه منعقد شده و از این تعداد عملیات ۵ مورد به اتمام رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: استخراج کد‌های موتورخانه‌ها با جامعه هدف ۱۷ هزار و ۶۰۰ مشترک توسط کنتورخوانان انجام گرفته و تنها در آذربایجان‌غربی انجام شده است.

به گفته شیخی، برگزاری سه دوره آموزشی از جمله شناسایی گلوگاه‌های سیستمی طرح، دوره آموزشی ناظرین، مجریان و روسای ادارات و کارکنان آن‌ها از جمله برنامه‌های شرکت گاز آذربایجان‌غربی در راستای اجرای بی‌نقص طرح بهینه‌سازی موتورخانه بوده است.

*۴۲ شهر آذربایجان غربی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی در ادامه سخنان خود گفت: ۴۲ شهر استان با ضریب نفوذ ۹۹.۶ درصد از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

شیخی تصریح کرد: امسال بیش از ۹۵۷ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده است که با اجرای این حجم از شبکه گذاری، جمع خطوط انتقال و گاز طبیعی اجرا شده در استان به مرز ۱۶ هزار کیلومتر شبکه و خط انتقال اجرا شده رسیده است.

وی تعداد مشترکان گاز استان را یک میلیون و ۲۶ مشترک اعلام و اضافه کرد: در سال‌های اخیر به طور متوسط بیش از یک هزار کیلومتر شبکه گاز طبیعی در استان اجرا شده که رقم چشمگیری است.

شیخی در خصوص بدهی مشترکان به شرکت گاز نیز توضیح داد: میزان بدهی تحت تاثیر ویروس کرونا کمی بیشتر شده و در حال حاضر این رقم بیش از ۱۴۰ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی به افت دمای هوا و مصرف بالای گاز در استان نیز اشاره و اظهار کرد: مصرف گاز در استان طی هفته گذشته به ۲۹ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۵۷۶ متر مکعب رسید که بی‌سابقه بود که پس از چهارم بهمن نیز همچنان میزان مصرف همین مقدار است.

شیخی تاکید کرد: مصرف بهینه باید در اولویت هم استانی‌ها باشد تا بتوانیم پیک مصرفی کنونی را بدون افت و حتی قطعی احتمالی سپری کنیم.

مدیرعامل شركت گاز استان، توجه به فرهنگ‌سازی و نهادینه كردن فرهنگ مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی در سطح جامعه را از مهم ترین اولویت‌ها عنوان كرد.

وی اضافه كرد: از برنامه‌های مهمی كه در مورد مدیریت بر مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی اجرا می‌شود مقوله فرهنگ‌سازی است كه نقش بسیار زیادی در كاهش حوادث دارد و این شركت در سال‌های گذشته از طرق مختلف اقداماتی را انجام داده است.

آذربایجان‌غربی به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که دولت تدبیر و امید به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا