اخبار
کد خبر : 11950 ۱۳۹۹/۱۱/۱۱   ۰۸:۵۶:۴۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:
جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی در ارومیه برگزار می شود

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر ترکی رضوی در ارومیه و پذیرش اشعار ترکی آذری از سراسر جهان خبر داد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری در یک گفتگوی خبری در این خصوص افزود: فلسفه برگزاری این جشنواره که به صورت مستمر طی این سال‌های اخیر اجرا شده است، معرفی معارف اهل بیت (ع) و بیان عقاید، باورها، اخلاقیات و احکام آنها در قالب‌های مختلف است.

وی ادامه داد: این جشنواره در قالب شعر سعی دارد با استفاده از ظرفیت‌های استان این مفاهیم را گسترش دهد. تاکنون چهارده دوره از جشنواره بی وقفه برگزار شده است که حاصل و نتیجه آن به انتشار سه جلد کتاب از برگزیده‌ترین اشعار تحت عنوان «ضیافت آفتاب» است.

خدایاری افزود: امسال نیز تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر به دست ما رسیده است و تا پایان بهمن ماه نیز فرصت برای ارسال آثار وجود دارد، همچنین ۲۵ دی ماه با حضور ۱۵ شاعر جشنواره را در یک بخش به صورت آنلاین موفق شدیم برگزار کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از میان کشورهای آسیای مرکزی که به زبان ترکی صحبت می‌کنند نیز آثاری را دریافت کردیم که شامل قفقاز، جمهوری آذربایجان، نخجوان، آناتولی ترکیه، اربیل و حتی کشورهای اروپایی مانند آلمان می‌شود.

خدایاری با بیان اینکه از پنج نفر شرکت‌کننده داخلی و سه شاعر خارجی در این جشنواره تجلیل خواهد شد، گفت: برپایی جشنواره‌هایی از این نوع، بهترین فرصت برای نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره تا انتهای سال جاری برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با آثار کیفی و قابل توجه دراین جشنواره شرکت کرده و شانس خود برای کسب مقام برتر امتحان کنند.

پانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه و عراق در ارومیه به صورت مجازی در حال برگزاری است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا