اخبار
کد خبر : 11940 ۱۳۹۹/۱۱/۰۹   ۲۱:۱۶:۵۶

مدیر کل زندان‌های آذربایجان غربی:
فرقی مابین زندانیان مسلمان و سایر اقلیت‌ها وجود ندارد

 

مدیر کل زندان‌های آذربایجان غربی گفت: در نظام زندانبانی اسلامی هیچ فرقی مابین زندانیان مسلمان و سایر اقلیت‌ها وجود ندارد، هدف ما اجرای برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و بازگشت سعادتمندانه مددجویان به جامعه و خانواده است.

به گزارش نای قلم، حمزه بروجنی در دیدار نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی با زندانیان اقلیت مذهبی زندان مرکزی ارومیه که به منظور رسیدگی به وضعیت، مشکلات و تلاش برای آزادی زندانیان اقلیت مذهبی در استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به سند تحول قوه قضائیه، گام‌های ارزشمندی در نظام دادرسی و زندانبانی برداشته شده و جهشی اساسی در نظام قضائی رخ داده است .

وی افزود: اینکه تعدادی از زندانیان از اقلیت‌های دینی هستند، هیچ فرقی در ارائه خدمات زندانبانی و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی ندارد و تلاش در رعایت و ارتقاء همیشگی کرامت انسانی است، این عزیزان در داخل زندان هم از برنامه‌های خاص خود بهره‌مند می‌‍‌شوند .

شارلی انویه تکیه، نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با تقدیر از نوع نگاه مدیران و مسئولان زندانبان استان گفت: آذربایجان غربی استانی با طیف گسترده‌ای از قومیت‌ها و اقوام و رنگین کمانی از مذاهب گوناگون است که سال‌هاست با مسالمت و به دور از هر تنشی با صمیمیت در کنار هم زندگی می‌کنند، صدای اذان با صدای ناقوس کلیساها در این استان پیام صمیمت، برادری و برابری را به عرش می‌برد و این جای شکرگزاری است .

وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی سربازان مسیحی در کنار برادران و خواهران مسلمان خود جنگیدند و برای دفاع از کیان این مرز و بوم خونشان به هم آمیخته شد، چرا که معتقدیم ما همه ایرانی هستیم و برای پایداری وطن و نظام ولایی جانمان را فدا می‌کنیم .

شارلی اضافه کرد: الگوی ما شهید والامقام سردار سلیمانی است در جنگ با داعش در دفاع از مردم مظلوم سوریه هیچ فرقی بین مسلمانان و مسیحیان قائل نبود.

وی در ادامه تصریح کرد: خانواده زندانیان از برخورد و رسیدگی زندانیان و خانواده آنها ابراز رضایت دارند که این نشان‌دهنده تفکر رشد یافته‌ای است که پس از پیروزی انقلاب در نظام زندانبانی اسلامی در برخورد با زندانیان به وجود آمده است و جای دیگر از جهان چنین نگاهی وجود ندارد .

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی همچنین تصریح کرد: ما همه مطیع قانون هستیم و اقلیت بودن دلیلی بر عدم رعایت قانون نیست، هر جرمی تاوانی دارد حتی اگر فرد صاحب مسند و مقامی هم باشد باید مطیع مقررات باشد ولی با این حال ما شاهد برخوردهای برادرانه با رعایت کرامات انسانی با زندانیان هستیم.

در ادامه این دیدار مدیر کل زندان‌های استان و شارلی نماینده مسیحیان با حضور در زندان مرکزی ارومیه و جمع زندانیان مرد و زن اقلیت مذهبی با آنها دیدار و قول مساعد برای حل مشکلاتشان داده شد .

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا