اخبار
کد خبر : 11935 ۱۳۹۹/۱۱/۰۸   ۱۹:۱۲:۴۰

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
کشف اسکناس‌های جعلی در بوکان

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از 300 قطعه اسکناس و چک بانکی جعلی در شهرستان بوکان خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار مسعود خرم نیا در گفتگوی اختصاصی با نای قلم، اظهار کرد: در پی اخبار واصله مبنی بر اینکه یک زوج در سطح شهرستان بوکان اقدام به نگهداری و توزیع ارز جعلی می کنند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی افزود: ماموران پس از رصد و بررسی تخصصی و شناسایی محل مورد نظر و هماهنگی های قانونی، از منزل متهمان 93 قطعه اسکناس 10 هزار دیناری و 22 قطعه اسکناس 25 هزار دیناری، یک قطعه اسکناس 250 دیناری کشور عراق، 169 قطعه اسکناس 100 دلاری آمریکا، 28 قطعه اسکناس 10 هزار تومانی و 30 قطعه انواع چک بانکی ایرانی، همگی جعلی و ادوات مصرف مواد مخدر و مقداری مواد مخدر کشف کردند.

وي با اشاره به دستگیری 2 متهم در این رابطه و ارجاع پرونده به مراجع قضائی، تصریح کرد: متهمان قصد داشتند، اسکناس های جعلی را به پول ملی تبدیل و آن را وارد بازار کنند.

فرمانده انتظامی استان در پایان از شهروندان خواست که در معاملات تجاری خود ضمن توجه به اصالت هرگونه وجه، اسکناس، چک و تراول های پرداختی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام کنند.

*کشف سیگار خارجی قاچاق در محور خوی-ماکو

فرمانده انتظامی استان همچنین از توقیف یک دستگاه خودروی پژو تاکسی و کشف ۱۲۰هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در محور خوی-ماکو خبر داد.

خرم‌نیا درتشریح جزییات این خبر اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان چایپاره حین گشت زنی در محور خوی-ماکو به یک دستگاه خودروی پژو تاکسی مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: دربازرسی از خودروی متوقف شده، ۱۲۰هزار نخ انواع سیگار خارجی قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۲میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتطامی استان در پایان افزود: یک نفر متهم دستگیر و پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

*کشف بیش از 100 کیلوگرم مواد افیونی در ارومیه

فرمانده انتظامی استان در ادامه سخنان خود از توقیف چهار دستگاه خودرو و کشف 123 کیلوگرم مواد افیونی از نوع تریاک در شهرستان ارومیه خبر داد.

خرم نیا افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان غربی در پی کسب خبری مبنی بر قاچاق مواد افیونی در قالب بار پیاز از استان های جنوبی، رسیدگی به موضوع را دستور کار خود قرار دادند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پایش خودروهای عبوری در محور "تبریز-ارومیه" موفق به شناسایی سوژه مورد نظر شده و در یک عملیات منسجم پلیسی چهار دستگاه خودرو (2 دستگاه سواری و 2 دستگاه کامیون باری) متوقف کردند و در بازرسی از خودروها 123 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این رابطه هفت نفر را دستگیر کردند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا