اخبار
کد خبر : 1193 ۱۳۹۴/۰۹/۲۱   

ورود سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از روز دوشنبه با ورود ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ جدید بارشی ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و ﻏﺮب در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب و ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ در ﺑﺮخی ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮب ﺳﺒﺐ ﺑﺎرش ﺑﺮف و ﺑﺎران و وزش باد می شود.

به گزارش نای قلم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احد وظیفه در خصوص وضعیت هوای کشور، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، طی امروز و فردا جوی آرام در اغلب نقاط کشور حاکم خواهد بود که در شهرها صنعتی  و مراکز پر جمعیت با پدیده غبار محلی همراه می شود.

وی افزود: از اواخر روز ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺑﺎرشی از ﺳﻤﺖ ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و ﻏﺮب وارد ﻛﺸﻮر می شود.

اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ در روز دوﺷﻨﺒﻪ ﻋﻼوه ﺑﺮ ﺷﻤﺎل ﻏﺮب و ﻏﺮب در ﺟﻨﻮب ﻏﺮب و ﺑﻪ ﺗﺪرﻳﺞ در ﺑﺮخی ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮب، ﺳﻮاﺣﻞ ﺷﻤﺎلی و اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی واﻗﻊ در داﻣﻨﻪ ﻫﺎی ﺟﻨﻮبی اﻟﺒﺮز ﻣﺮﻛﺰی ﺳﺒﺐ ﺑﺎرش ﺑﺮف و ﺑﺎران، وزش ﺑﺎد و در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﺟﻨﻮبی با رﻋﺪوﺑﺮق همراه می شود.

 ﺷﺪت ﺑﺎرش در روز دوﺷﻨﺒﻪ در اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی آذرﺑﺎﻳﺠﺎنﻏﺮبی، آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﺷﺮقی، ﻛﺮدﺳﺘﺎن، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎه، اﻳﻼم، ﻟﺮﺳﺘﺎن، ﺧﻮزﺳﺘﺎن، ﭼﻬﺎرﻣﺤﺎل ﺑﺨﺘﻴﺎری و ﻛﻬﮕﻴﻠﻮﻳﻪ و ﺑﻮﻳﺮ اﺣﻤﺪ ﺧﻮاﻫﺪ ﺑﻮد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت هوا در روز سه شنبه بیان کرد: در روز ﺳﻪ ﺷﻨﺒﻪ از ﺷﺪت ﺑﺎرش در ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻏﺮبی، ﺟﻨﻮب و ﻣﺮﻛﺰ، ﻏﺮب، آذرﺑﺎﻳﺠﺎن ﺷﺮقی، ﻛﺮدﺳﺘﺎن، ﻛﺮﻣﺎﻧﺸﺎه، اﻳﻼم ﻛﺸﻮر ﻛﺎﺳﺘﻪ ﺷﺪه و از ﺑﻌﺪازﻇﻬﺮ اﻳﻦ روز ﺑﺎرﺷﻬﺎ ﻣﺤﺪود ﺑﻪ اﺳﺘﺎﻧﻬﺎی ﺳﺎﺣلی ﺧﺰر و ﺷﻤﺎل ﺷﺮق می شود. اﻳﻦ ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ اواﻳﻞ روز ﭼﻬﺎرﺷﻨﺒﻪ از ﺳﻤﺖ ﺷﻤﺎل ﺷﺮق از ﻛﺸﻮر ﺧﺎرج می شود.

گفتنی است، با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از روز دوشنبه به کشور سازمان هواشناسی به منظور کاهش حوادث و خسارت ها اخطاریه  زیر را صادر کرده است.

سامانه ای بارشی پیش رو به سبب جریانات گرم و مرطوب جنوبی در روز دوشنبه در جنوب غرب کشور موجب بارش باران گاهی با رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در غرب کشور و استانهای واقع در دامنه های مرکزی زاگرس سبب بارش برف و باران و در شمال غرب کشور بارش برف خواهد شد.

 از این رو در شمال غرب، غرب و دامنه های مرکزی زاگرس، به سبب بارش برف، لغزندگی جاده بویژه در مناطق کوهستانی و در برخی نقاط همراه با وزش باد شدید و کولاک برف پیش بینی می شود. بنا براین وضع هوای نیمه غربی کشور در روز دوشنبه به شرح زیر پیش بینی می شود:

1- هوای استانهای آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی،،همدان، کردستان،زنجان، قزوین، غرب اصفهان و چهارمحال بختیاری ابری همراه با بارش برف، برخی نقاط مه آلود یا وزش باد و کولاک برف.

2-هوای استانهای کرمانشاه،ایلام، لرستان،کهگیلویه و بویراحمد و به تدریج استان مرکزی ابری همراه با بارش برف و باران و در مناطق کوهستانی گاهی وزش باد و کولاک برف. در جنوب لرستان و استان ایلام به سبب بارش رگباری باران احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

3-هوای استانهای خوزستان، بوشهر،غرب فارس همراه با رگبار باران،گاهی رعدوبرق که بارش در ارتفاعات غرب فارس به تدریج به صورت برف و در استان خوزستان گاهی با وزش باد شدید خواهد بود.

از این رو با توجه به پیش بینی بارش برف و کولاک به ویژه در مناطق کوهستانی مناطق ذکر شده، توصیه می شود اقدامات لازم برای حفظ ایمنی بعمل آید و در روزهای دوشنبه و سه شنبه برای تردد در این مناطق همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم و تجهیزات زمستانی ضروری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا