اخبار
کد خبر : 11901 ۱۳۹۹/۱۱/۰۵   ۱۰:۲۰:۳۹

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان متذکر شد
توزیع آرد خارج از شبکه‌ی توزیع در آذربایجان غربی

 

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: در استان ما انحراف توزیع وجود دارد که باید متولیان امر نظارت جدی در این خصوص داشته باشند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ بهمن رستمی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: متاسفانه بعضی از تعاونی و نانوایی‌ها آرد سهمیه‌ای را خارج از شبکه به قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

وی تصریح کرد: در این رابطه ۱۱ هزار و ۴۵۰ تن آرد خارج از شبکه توزیع در این استان شناسایی شده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از تشکیل  ۴۸ پرونده جرائم اقتصادی و اخلال در نظام اقتصادی در این استان در سال جاری خبر داد و افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها به سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال می‌رسد.

وی اضافه کرد: در این رابطه ۵۴ نفر که موجب ایجاد اخلال در نظام اقتصادی کشور شده بودند، دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند.

رستمی همچنین ادامه داد: همچنین فعالیت ۱۴ صرافی مجاز و غیرمجاز بررسی شده که ارزش پرونده‌های تشکیل شده برای آنها یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: ارزش پرونده های مربوط به عدم ایفای تعهدات ارزی نیز ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: ماموران این پلیس امسال توزیع خارج از شبکه ۲ میلیون و ۱۶۷ هزار دلار موز را در استان شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کرده‌اند.

رستمی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۵۸۰ تن موز به شیوه و با پوشش مرزنشینی از مرزهای آذربایجان غربی به استان وارد و به صورت خارج از شبکه توزیع شده است.

به گفته وی کارشناسان ارزش ریالی موزهای توزیع شده از این طریق در بازار آذربایجان غربی را ۵۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: در این رابطه ۱۲ نفر قاچاقچی موز شناسایی و دستگیر شده‌اند.

رستمی همچنین از انجام ۲ هزار و ۴۰۰ فقره عملیات مقابله با قاچاق در آذربایجان غربی طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این تعداد، ۳۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: در این رابطه ۲ هزار و ۷۰۰ قاچاقچی شناسایی و دستگیر شده‌اند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۱ درصد بیشتر است.

رستمی گفت: در این زمینه، یک هزار و ۳۰۰ دستگاه انواع خودرو توقیف شده که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد افزایش یافته است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این رابطه، ۲ هزار و ۴۶۵ فقره پرونده بالای پنج میلیارد ریال تشکیل شده که کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند که ارزش ریالی نسبت به مشابه سال گذشته ۱۸۴ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در این زمینه ۲۵ قلم انواع کالا که عمده آنها شامل برنج، قند و شکر، روغن نباتی، چوب جنگلی، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، آرد و کودشیمیایی بوده کشف شده است.

رستمی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا