اخبار
کد خبر : 11890 ۱۳۹۹/۱۱/۰۴   ۱۹:۰۹:۲۰

مدیر کل امور مالیاتی استان:
متقاضیان دریافت کارت پیله‌وری در آذربایجان غربی آموزش‌های مالیاتی می‌بینند

 

مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان غربی از برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مالیاتی برای داوطلبان دریافت کارت پیله‌وری در استان خبر داد.

به گزارش نای قلم، حسن کوماسی امروز در گفتگوی خبری اظهار کرد: کلاس‌های آموزشی مالیاتی ویژه متقاضیان کارت‌های پیله وری در استان از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ همزمان با شروع دوره جدید صدور کارت‌های پیله‌وری آغاز شده است.

وی افزود: در این مدت بیش از سه هزار نفر از کلاس‌های مذکور استفاده کرده‌اند .

کوماسی با اشاره به امکان سوءاستفاده افراد سودجو از مزایای کارت‌های پیله وری در مناطق مرزی استان، هدف از برگزاری این کلاس‌ها را آشنایی با قوانین و مقررات همچنین آشنایی با وظایف پیله‌وران برای استفاده بهتر از مزایای فعالیت با کارت پیله‌وری عنوان کرد.

مدیر کل امور مالیاتی استان اضافه کرد: آموزش داوطلبان کارت‌های پیله‌وری در سطح استان در چارچوب سه دوره آموزش‌های مالیاتی، گمرکی و تجاری صورت می‌گیرد.

کوماسی خاطرنشان کرد: جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی افراد سودجو از مزایای کارت‌های پیله‌وری از جمله خرید این کارت‌ها برای واردات بدون پرداخت مالیات و عوارض گمرکی، از جمله دیگر اهداف مهم برگزاری کلاس‌های مذکور است .

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه یکی از شرایط لازم برای صدور کارت‌های پیله‌وری، دارا بودن گواهی شرکت در این کلاس‌ها و موفقیت در آن است، تصریح کرد: بر این اساس تمام داوطلبان به هنگام ثبت نام در این کلاس‌ها ساماندهی می‌شوند و مکلف به شرکت در آن هستند.

کوماسی در ادامه گفت: چگونگی تشکیل پرونده در ادارات مالیاتی، دریافت مفاصا حساب، تهیه و تنظیم دفاتر قانونی حسابداری، ارسال فهرست‌های موضوع قانون مالیات‌های مستقیم از جمله فهرست موضوع ماده ۱۶۹ مکرر، دریافت کد اقتصادی، چگونگی تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی (ارزش فزوده و عملکرد) و آشنایی با مواد قانونی جهت جلوگیری از واگذاری کارت به افراد غیر، از جمله آموزش‌های مالیاتی است که در دوره‌های مذکور ارائه می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا