اخبار
کد خبر : 11887 ۱۳۹۹/۱۱/۰۳   ۲۰:۰۷:۳۳

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:
تئاتر مشکلات را به بطن جامعه انتقال می‌دهد

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: تئاتر هنری است که واقعیت و مشکلات جامعه را در قالب نمایش برای مردم بازگو کرده و آن را به بطن جامعه انتقال می‌دهد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام ناصر خدایاری عصر امروز در مراسم اختتامه نخستین جشنواره تئاتر "تک نفره" بوکان که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین نیاز امروز جامعه، امید به آینده و نشاط است و این امر مهم به وسیله هنرمندان و فعالان عرصه هنر تحقق پیدا می‌کند.

وی افزود: هنرمندان حوزه های مختلف هنری اعم‌ از تئاتر، موسیقی، فیلم و نمایش باید از شرایط فعلی به عنوان یک فرصت استفاده کرده و تمام تلاش خود را در این موقعیت برای ایجاد شادی‌ و امیدآفرینی در جامعه بکار گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هنرمندان با یاری گرفتن از قدرت هنر می‌توانند در آگاهی بخشی به مردم نقش مهمی داشته باشند، اظهار داشت: هنرمندان نیز برای دست یابی به این امر مهم در جامعه باید بین خود اتحاد و همدلی داشته باشند و در راستای اهداف و برنامه های هم گام بردارند.

وی با بیان ‌اینکه حمایت از هنرمندان تنها بر عهده فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت نیست، بیان‌ کرد: هنرمندان، باید هنری خلق کنند که مشتری پسند بوده و از نظر معیشتی کمک حال هنرمندان این عرصه باشد.

خدایاری با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر، افزود: انقلاب اسلامی بر سه محور مکتب اسلام، رهبری با تاکید بر محورمیت اسلام و مردمی بودن شکل گرفته و توانسته است با قدرت ظاهر شده و به راه خود ادامه دهد.

*توجه به هنرمندان و فعالیت آنها مورد توجه جدی مسوولان باشد

فرماندار بوکان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت هنر در جامعه گفت: توجه به هنرمندان و فعالیت آنها باید مورد توجه جدی مسوولان شهرستان باشد.

محمد امین‌زاده افزود: اهمیت فرهنگ و هنر در مسیر رشد و تعالی یک جامعه بر کسی پوشیده نیست و همگان بر این موضوع واقف هستند که فرهنگ و هنر اساس و بنیان یک جامعه را پی ریزی می ‌کند.

وی افزود: توسعه فقط در بخش اقتصادی نیست بلکه باید حوزه فرهنگ و هنر را نیز دربرگیرد تا بتوان ضمن رسیدن به اهداف و برنامه های خود به یک توسعه همه جانبه دست یافت.

فرماندار بوکان از این شهرستان به عنوان مهد هنر های مختلف یاد کرد و ادامه داد: در شهرستان بوکان پتانسیل های خاصی وجود دارد که باید به آنها توجه خاصی شده و برای شکوفا شدن آنها سرمایه گذاری کرد.

*۲۵ اثر به دبیرخانه جشنواره نخستین جشنواره تئاتر "تک نفره" بوکان ارسال شد

دبیر نخستین جشنواره تئاتر "تک نفره" بوکان هم در این مراسم گفت: ۲۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که بعد از بازبینی ۱۰ اثر برای اجرا انتخاب شد.

خالد حیدری ادامه داد: بعد از بازبینی اثار توسط داوران و صاحبنظران، ۶ اثر به بخش مسابقه و مرحله نهایی رسید که روز گذشته هر ۶ اثر اجرا شد که توسط  اسماعیل احمدیان از بوکان، غلامرضا عزیزی از ارومیه و احمد نقده از مهاباد مورد داوری قرار گرفت.

در پایان این جشنواره و با نظر هیات داوران از "سینا دادک" و "لقمان شهابی" به ترتیب به عنوان بهترین اثر موسیقی و طراح بروشور مورد تجلیل قرار گرفتند.

بر اساس نظر هیات داوران رتبه سوم نقش بازیگر مرد به "سیروان قاسمی" برای نمایش "قلاده برای سگ مرده" و رتبه دوم بازیگر مرد به "پیمان پورآذر" در نمایش "مراحل رشد و نمو قورباغه" رسید و در این بخش داوران هیچ اثری را شایسته نقش نخست ندانستند.

رتبه سوم بازیگری زن نیز بطور مشترک به "سارا عبدالهی" و "الهی کریمی"  به نمایش "چهار و سی دقیقه" رسید.

بر اساس نظر هیات داوران رتبه نخست بازیگری زن، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به "سوما ابراهیمی" برای نمایش "سگها مادرت را می‌خورند" رسید.

در بخش بهترین کارگردانی رتبه سوم به یوسف فتحی در نمایش " لیمان گەڕین "( ولمان کنید) و رتبه دوم گارگردانی به طور مشترک به" شهروز حاجی حسن" و "آرمان خضرآقا" به ترتیب برای نمایش "چهار و سی دقیقه" و "مراحل رشد و نمو قورباغه" رسید.

هیات داوران رتبه نخست کارگردانی این جشنواره را نیز به "کاوه محمدزاده" برای نمایش "سگها مادرت را خوردند" اعطا کرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا