اخبار
کد خبر : 1188 ۱۳۹۴/۰۹/۱۹   

کرسی‌های آزاداندیشی ماهانه در دانشگاه پيام‌نور برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه پیام‌نور اروميه ماهانه با حضور دانشجویان برگزار می‌شود.

به گزارش ناي قلم، اما‌معلي عاشري در جمع خبرنگاران اظهار كرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت انتخابات هیچ منع قانونی نداشته و از سوی سازمان مرکزی دستوری مبنی بر موضوع فوق ابلاغ نشده است.

وي افزود: دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی در مقطع کارشناسی 134 رشته و 540 رشته محل دارد كه در دانشگاه‌های استان 62 نفر استادیار و استاد تمام و 112 نفر مربی فعالیت می‌کنند.

به گفته عاشري در 18 مركز و واحد پيام‌نور 38 هزار دانشجو در حال تحصيل هستند.

وي اضافه كرد: طبق استاندارد وجود یک استاد به ازای 250 دانشجو تعريف شده است كه آذربايجان غربي وضعيت مطلوبي دارد.

عاشری با بيان اينكه از سال 93 به بعد به مجموع رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی 34 رشته اضافه شده است، گفت: در حال حاضر تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد در دانشگاه پيام‌نور استان 56 رشته است.

وی ادامه داد: رشته‌های اضافه شده در مقطع کارشناسی ارشد در مراکز ارومیه رشته علوم تربیتی، جغرافیای شهری، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، در واحد خوی رشته مدیریت، زبان و ادبیات فارسی، زمین شناسی، در واحد میاندوآب رشته تاریخ فلسفه آموزش و پرورش، جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، شیمی، در واحد مهاباد رشته علوم قرآن و حدیث، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، روانشناسی، در واحد بوکان علوم اجتماعی و در واحد اشنویه جغرافیا و برنامه ریزی شهری است.

عاشری همچنين گفت: در دانشگاه پیام نور افرادی که دارای مدرک معادل بوده و تا سال 82 فارغ‌التحصیل شده باشند می‌توانند ادامه تحصیل داده و در مقطع بالاتر مشغول به تحصیل شوند.

وی خاطرنشان كرد: ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور آغاز شده است كه متقاضيان مي‌توانند تا 25 آذر براي ثبت نام از طریق سایت سنجش اقدام كنند.

رئیس دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی به مقالات چاپ شده در این دانشگاه اشاره کرد و افزود: از سال 90 تاکنون 262 مورد مقاله خارجی و 159 مورد مقاله داخلی دارای نمایه معتبر و در همایش‌های داخلی 587 مورد و در همایش‌های خارجی 22 مورد مقاله چاپ شده است.

عاشری با بیان اینکه در هفته پژوهش از سه پژوهشگر برتر دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی تجلیل شد، اضافه کرد: از ویژه برنامه‌های این هفته می‌توان به برگزاری جلسات نانو در مراکز مهاباد، میاندوآب، خوی و ارومیه مختص رشته‌های کشاورزی، پلیمر، نفت و صنایع اشاره کرد که در این رابطه کارگاه‌های آموزشی برگزار و گواهی‌های مربوطه ارائه می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا