Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 11878 ۱۳۹۹/۱۱/۰۲   ۲۲:۵۳:۵۱

نگاه؛
پایان یک کابوس!

 

شفیع بهرامیان/ بی‌شک دنیای بدون ترامپ، بهتر خواهد بود، فارغ از اینکه تیم جدید هیات حاکمه آمریکا چه باشد: خوب یا بد.

کابوسی چهارساله که نتیجه‌ای جز گسترش نفرت، راستگرایی، دیوار کشی بین ملتها، افزایش شکاف‌های جهانی، پوپولیسم و عوامگرایی، فقر و بدبختی، تضعیف نهادهای بین المللی و جهانی و به سخرگی گرفتن مفاهیم انسانی نداشت، سرانچام به پایان رسیده و به زیر کشیده شد.

کم نبودند کسانی که به چنین دیوانه‌ای دل بسته بودند اما یادآوری نکته مهم آخرین سخنرانی وی در پایگاه هوایی اندروز مریلند شاید آب سردی بود بر آرزوی برباد رفته آنان، آنجا که گفت:"من تنها رئیس جمهور آمریکا هستم که هیچ جنگی را آغاز نکردم"

لطماتی که ترامپ در این چهار سال به زندگی ما و میلیون‌ها انسان بیگناه دیگر وارد کرد شاید به این زودی‌ها قابل جبران نباشد، او روح دموکراسی و مردم سالاری را در جهان به چالش طلبید و تضعیف کرد.

برای او مردم به دو دسته قابل تقسیم بود: مردم آمریکا و مردم غیر آمریکا، برای اولی از هیچ تلاشی فرو نگذاشت و حتی مردمان دسته دوم را قربانی کزد! بعبارتی همه معاهده‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، تعهدات بین‌المللی، پیمان‌های جهانی در حوزه‌های مختلف زیست محیطی، آب و هوا، مهاجرت، تجارت، حقوق بشر و غیره را قربانی شعار "فقط آمریکا" کرد.

برای او مرگ کودکان اوتیسمی، سرطانی، دیابتی و غیره که در دسته دوم بوند هیچ شرم و خجلتی نداشت، کودکان مهاجر را از مادرانشان گرفته و در قفس نگاه می‌داشت تا "فقط آمریکا" در اوج بماند!.

امروز، اولین روز بدون ترامپ است، دنیا حتما خوشحال تر از دیروز و پری‌روز است.ترامپ به پایان آمد و زندگی همچنان ادامه دارد.....

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا